۰
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۸

مشعل بار دیگر به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس انتخاب شد

منابع آگاه در غزه اعلام کردند، جنبش حماس برای چهارمین بار خالد مشعل را به عنوان رئیس دفتر سیاسی خود انتخاب کرده اما مشعل هنوز به طور رسمی این سمت را نپذیرفته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع آگاه در غزه اعلام کردند رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس را بار دیگر برای تصدی این سمت برگزیدند.
بنا به گفته این منابع، انتصاب مجدد خالد مشعل به این سمت بدون هیچگونه مخالفتی از سوی دیگر مسئولان حماس و یا مشکل خاصی صورت گرفت.
این درحالی است که خالد مشعل پیش‌تر اعلام کرده بود قصد نامزدی مجدد برای سمت ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس را ندارد ولی منابع نزدیک به وی اعلام کردند که برخی کشورهای عربی و طرف‌های فلسطینی به مشعل فشار آورده‌اند تا در این مقام باقی بماند.
اخبار انتخاب مجدد مشعل به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حالی منتشر می‌شود که مشعل و اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس هم اکنون در مصر به سر می‌برند و مذاکراتی را با رافت شحاته، رئیس سازمان اطلاعات مصر داشتند.
هنوز مشعل به طور رسمی پیشنهاد پذیرش مجدد این سمت را رد یا قبول نکرده است اما در صورت پذیرفتن آن، مشعل برای چهارمین بار رئیس دفتر سیاسی حماس و عالی‌ترین مقام این جنبش فلسطینی خواهد شد.
کد مطلب: 26605
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *