۰
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۷

رهبر مذهبی قبرس خواهان خروج از اتحادیه اروپا شد

اسقف اعظم قبرس تأکید کرد که کشورش باید از اتحادیه اروپا خارج شود زیرا این اتحادیه در آینده متلاشی شده و دیگر وجود نخواهد داشت.
به گزارش تسنیم به نقل از ریانووستی؛ کریسوستوموس، اسقف اعظم قبرس، در گفتگویی با شبکه یک روسیه گفت: "اقتصادهای اسپانیا، پرتغال و ایتالیا هم‌اکنون در خطر هستند. و اگر اقتصاد ایتالیا به ماند کشور ما دچار فروپاشی شود، اتحادیه اروپایی دیگر تحملی نخواهد داشت."
وی در ادامه افزود: "افرادی که بر اتحادیه اروپا حکمرانی می‌کنند و بالاخص آنهایی که در به اصطلاح تروئیکای اروپایی تصمیم می‌گیرند، بسیاری مسائل را نمی‌فهمند و این امر منجر به فروپاشی اتحادیه اروپا می‌شود. به همین دلیل است که من معتقد هستم ما باید قبل از فروپاشی از این اتحادیه بیرون آییم."
وزرای امور مالی ۱۷ کشور منطقه یورو روز دوشنبه‌ گذشته توافق کردند که ۱۰ میلیارد یورو (۱۲ میلیارد دلار) به قبرس کمک مالی کنند تا این کشور از بحران اقتصادی نجات یافته و بانک‌های آن دچار فروپاشی نشوند.
بر اساس توافقات انجام گرفته، دارندگان حساب‌های با بیش از ۱۰۰ هزار یورو موجودی باید زیان‌هایی را پذیرا شوند که بالغ بر ۳۰ الی ۴۰ درصد پس‌انداز آنها خواهد بود.
بر اساس این توافقنامه جدید ۴.۲ میلیارد دلار به قبرس اعطاء خواهد شد تا این کشور بتواند یک وام ۱۰ میلیارد دلاری از سه وام‌ دهنده بین‌المللی (تروئیکای اعتباری) دریافت دارند. این سه سازمان وام‌دهنده عبارتند از صندوق بین‌المللی پول، کمیسیون اروپا و ‌ای‌سی‌بی.
کد مطلب: 26615
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *