۰
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۲

عمرالبشیر از آزادی همه زندانیان سیاسی سودان خبر داد

حسن عمر البشیر رئیس جمهوری سودان امروز دوشنبه از آزادی همه زندانیان سیاسی این کشور خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، عمر البیشر در سخنرانی خود درمراسم افتتاح پارلمان گفت: ما امروز تصمیم آزادی همه بازداشت شدگان سیاسی را اعلام می کنیم و بر پایبندی خود برای مهیا کردن فضا جهت سایر نیروهای سیاسی به منظور گفت‌وگو بار دیگر تاکید می کنیم.
برپایه این گزارش، رئیس جمهوری سودان این مطلب را در پی دستیابی به توافق با سودان جنوبی برای اجرای توافقنامه امنیتی و اقتصادی امضا شده بین دوطرف در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی بیان کرد.
وی افزود: من نیروهای سیاسی را به سازماندهی سازوکارهای گفت‌وگو فرامی خوانم و امیدوارم که گفت‌وگوی برای همگان باشد و بر ادامه تماس های خود با همه نیروهای سیاسی و اجتماعی بدون منزوی کردن کسی از جمله گروه‌های حامل سلاح به منظور گفت‌وگوی ملی فراگیر و رسیدگی و حل و فصل مسائل کلی تاکید می کنیم.
برپایه این گزارش، این اظهارات البشیر منسجم با اظهارات معاونش علی عثمان محمد طه و دعوت وی از نیروهای سیاسی مخالف و شورشیان در دو منطقه جنوب کردفان و نیل آبی به منظور مشارکت در تدوین قانون اساسی جدید سودان است اما ائتلاف احزاب مخالف و شورشیان جنبش خلق برای آزادی سودان شاخه شمال مخالفت خود را با این دعوت عثمان محمد طه اعلام کرده اند.
کد مطلب: 26616
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *