۰
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۴۶

هیگ: با وجود مذاکرات طولانی، هنوز فاصله زیادی بین طرفین وجود دارد

وزیر خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای گفت در مذاکرات «آلماتی» مباحث طولانی مطرح شده، اما دو طرف هنوز فاصله زیادی با هم دارند.
به گزارش فارس، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس می‌گوید ایران و ۱+۵ طی دور روز مذاکرات «آلماتی»، بحث‌هایی «طولانی» داشته‌اند، اما هنوز فاصله زیادی بین طرفین باقی مانده است.
جدیدترین دور از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ عصر شنبه در «آلماتی» قزاقستان در حالی پایان یافت که طرفین این مذاکرات را «با جزئیات» توصیف کردند. با این حال زمان و مکان مذاکرات بعدی هنوز اعلام نشده است.
هیگ در بیانیه‌ای که در پایگاه وزارت خارجه انگلیس منتشر شده، گفته است که انگلیس برای مذاکره‌ای خوب با ایران به قزاقستان رفت. وی افزوده است: مباحث طولانی در مورد برخی موضوعات صورت گرفت، اما هنوز فاصله زیادی بین طرفین وجود دارد. موضع کنونی ایران بسیار با آنچه که برای رسیدن به راهکاری دیپلماتیک لازم است، فاصله دارد.
«سرگی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز بعد از پایان مذاکرات گفته بود دو طرف در این مذاکرات نتوانستند به نتیجه‌ای قطعی برسند، اما گامی رو به جلو برداشتند.
وزیر خارجه انگلیس در این بیانیه بار دیگر موضعی خصمانه در قبال ایران اتخاذ کرده و ایران را به افزایش تحریم‌ها در صورت عدم تغییر در مواضع تهدید کرده است. ساعتی قبل هم یک مقام آمریکایی گفته بود با وجود نشانه‌های مثبتی که در این مذاکرات دیده شد، اما ممکن است تحریم‌ها علیه ایران بیشتر شود، چراکه غرب می‌خواهد فشار بر ایران را افزایش دهد.
کد مطلب: 26892
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *