۰
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۴

عروسک‌های مرسی در مصر به آتش کشیده شد

شهر «المنصوره» نیز شاهد تظاهرات مخالفان دولت بود. در این شهر تظاهرکنندگان اقدام به آتش‌زدن عروسک مرسی کردند.
به گزارش رویترز، بعد از ظهر و شب گذشته شهرهای مختلف مصر شاهد برگزاری تظاهرات مخالفان مصری به مناسبت پنجمین سالروز تاسیس «جنبش۶ آوریل» بود، اما این تظاهرات صحنه درگیری هواداران و مخالفان دولت و پس از آن دخالت پلیس شد.

تظاهرات و فعالیت مخالفان و جنبش ۶ آوریل ابتدا با محاصره ساختمان بورس مصر در مرکز قاهره آغاز شد و پس از آن به کاخ ریاست‌جمهوری کشیده شد.

همچنین بیش از هزار تن از اعضای جنبش۶ آوریل، فعالان و مخالفان مصری در نزدیکی ساختمان دادگاه عالی کشور در مرکز قاهره دست به تظاهرات زده و در پی آن با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
شاهدان عینی گفتند که پلیس برای متفرق کردن مخالفان مصری که تلاش می‌کردند که راه ورودی به آن را ببندند از گاز اشک‌آور استفاده کرد و تظاهرکنندگان نیز از سنگ و بمب‌های آتش‌زا علیه پلیس استفاده کردند.

در همین حال برخی دیگر از شاهدان عینی گفتند که شهر «المحله الکبری» که به صنایع ریسندگی و بافندگی مشهور است، نیز شاهد درگیری مخالفان و نیروهای پلیس بود.

این شاهدان افزودند که در این درگیری هواداران جنبش ۶ آوریل و دیگر مخالفان دولت به سمت نیروهای پلیس سنگ و بمب‌های آتش‌زا پرتاب کردند و پلیس نیز از گاز اشک‌آور استفاده کرده و اقدام به پیگرد تظاهرکنندگان در خیابان‌ها کرد.

یک شاهد عینی از رویترز نیز اعضای جنبش ۶ آوریل با پلیس در برابر مقر جماعت اخوان‌المسلمین در شهر «الزقازیق» و در نزدیکی منزل «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری مصر در این شهر و نیز در برابر ساختمان دیوان عمومی استان «الشرقیه» درگیر شدند.

این شاهد افزود که پلیس چهار تن از اعضای این جنبش را در شهر الزقازیق بازداشت کرد.
شهر «المنصوره» نیز شاهد تظاهرات مخالفان دولت بود. در این شهر تظاهرکنندگان اقدام به آتش‌زدن عروسک مرسی کردند.

در همین حال شهرهای «دمنهور»، «المنیا»، «الفیوم» و «العریش» نیز شاهد تظاهرات هزاران تن از مخالفان مصری بود.

از طرف دیگر، هواداران و مخالفان دولت در نزدیکی مقر جماعت اخوان‌المسلمین در شهر اسکندریه نیز برای دومین روز متوالی با هم درگیر شدند.
کد مطلب: 26937
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *