۰
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۶

اعضای کمیته حقیقت‌یاب حادثه رانندگی دیپلمات عربستانی مشخص شدند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تعیین دو تن از اعضای کمیته حقیقت یاب حادثه رانندگی دیپلمات عربستانی در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.
به گزارش تسنیم ، سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: بررسی آخرین تحولات سوریه و روابط ایران و مصر و عربستان، موضوع جلسه امروز کمیسیون بود. در این جلسه که با حضور امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه و همکاران وی برگزار شد، تحولات میدانی سوریه به بحث گذاشته شد.
وی افزود: امیرعبداللّهیان در این جلسه گفت که معارضان در سوریه با کمک حامیان غربی و منطقه‌ای‌شان، رویکرد پرتاب خمپاره و ایجاد ناامنی را در پیش گرفتند که نشانه ضعف و عدم موفقیت آنان در عملیات‌های مقابله رو در روست، وی با اشاره به اختلافات بین ارتش آزاد و گروه‌های افراطی و حتی تقابل نظامی آنان با یکدیگر گفت که سفرهای مقامات آمریکایی به منطقه برای تقویت روحیه معارضه است.
وی اضافه کرد: دولت سوریه علیرغم جوسازی‌های بین‌المللی و حمایت آمریکا و هم‌پیمانان غربی و منطقه‌ای از معارضه، همچنان بر اوضاع مسلط است، روسیه و چین و کشورهای منطقه که معتقد به راه حل سیاسی بحران سوریه هستند، همچنان بر مواضع خود ایستاده‌اند.
"امیر عبداللهیان با اشاره به تحولات مصر و روابط ایران و این کشور تصریح کرد که مصر در حال درک بهتر شرایط خاورمیانه و حوزه خلیج‌فارس است و در نتیجه روند روابط دو کشور رو به بهبود است، افراطی‌گری خطر جدی برای انقلاب مصر، بحران سوریه، جهان اسلام و عامل اصلی ناامن‌سازی‌ها و ترورها در عراق، ترکیه و پاکستان است و ایران و مصر باید به طور مشترک با خطر مذکور مقابله کنند."
نماینده ورامین در مجلس همچنین یادآور شد: امیر عبداللهیان در مورد با حادثه رانندگی دیپلمات عربستانی نیز در این جلسه گفت که وی موجب مرگ یکی از شهروندان ما شده و جُرم رانندگی وی رسیدگی و حقوق خانواده حادثه‌دیده تأمین خواهد شد، همچنین امیر عبداللهیان در مورد دو مهندس ایرانی گروگان گرفته شده در سوریه نیز گفت که مطابق آخرین اطلاعات، آنها در سلامت کامل هستند و تلاش برای آزادی آنها با جدیت ادامه دارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: در این جلسه تصمیم گرفته شد که جوکار نماینده یزد و صدوق عضو کمیسیون به نمایندگی از کمیسیون، هیئت حقیقت‌یاب حادثه رانندگی جده عربستان که منجر به فوت دو زائر ایرانی شد، را همراهی کند.

کد مطلب: 26973
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *