۰
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۵
برای ابراز همدردی با مردم:

پادشاه اسپانیا حقوق ماهانه خود را 7 درصد کاهش داد

در مجموع با این کاهش قریب به هشت و نیم درصد از بودجه سالانه دربار اسپانیا که رقم آن در حدود 120 هزار دلار می شود کاهش می یابد . بودجه سالانه دربار اسپانیا در سال مالی 2012 نزدیک به 1 و نیم میلیون دلار است.
در پی تشدید بحران اقفتصادی اسپانیا و تظاهرات روزانه هزاران نفر از مردم این کشور در اعتراض به اجرای سیاست های ریاضتی دولت این کشور ، دربار پادشاهی اسپانیا اعلام کرد که خوان کارلوس پادشاه این کشور حقوق ماهانه خود را برای هماهنگی با سیاست های دولت در اجرای طرح ریاضت اقتصادی و کاهش سطح دستمزدها ، بیش از ۷ درصد کاهش می دهد.

به گزارش عصر ایران بحران اقتصادی اسپانیا در حالی چهارمین قدرت اقتصادی اروپا را درگیر خود ساخته که بسیاری از مردم این کشور اعتماد خود را به سیاستمداران کشورشان از دست داده اند و اجرای طرح ریاضت اقتصادی را نیزتحمیل هزینه های بحران اقتصادی به طبقه متوسط و پایین جامعه می دانند.

به نظر می رسد پادشاه اسپانیا که در ماه های گذشته به دلیل برخی حاشیه ها از جمله سفر پرخرج و پرحاشیه اش به آفریقا در اوج بحران اقتصادی این کشور و شکستن پایش به هنگام سوار شدن بر فیل ، مورد انتقاد شدید رسانه ها و مردم قرار گرفته بود ؛ تلاش دارد با انجام این کار نشان دهد که دربار اسپانیا نیز پابه پای مردم از وضعیت اقتصادی این کشور متاثر شده است.

دربار اسپانیا روز گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که خوان کارلوس و فیلیپه پادشاه و ملکه اسپانیا پس از کاهش حقوق کارمندان دولت به دلیل بحران اقتصادی تصمیم گرفته اند هفت درصد از حقوق سالانه ۳۶۰ هزار دلاری خود را کاهش دهند.

این میزان کاهش حقوق سالانه ۲۵ هزار دلار می شود و پادشاه اسپانیا از این پس ماهانه دو هزار دلار از حقوق ماهانه خود را از دست خواهد داد.

در مجموع با این کاهش قریب به هشت و نیم درصد از بودجه سالانه دربار اسپانیا که رقم آن در حدود ۱۲۰ هزار دلار می شود کاهش می یابد . بودجه سالانه دربار اسپانیا در سال مالی ۲۰۱۲ نزدیک به ۱ و نیم میلیون دلار است.

دولت اسپانیا برای دریافت کمک مالی از اتحادیه اروپا برای تزریق به اقتصاد بحرانی خود متعهد به اجرای بسته سیاستی ریاضتی درخواستی این اتحادیه شده است. این اقدام در ماه های گذشته منجر به بروز گسترده ترین اعتراضات خیابانی و اعتصابات سندیکایی و کارگری در این کشور گردیده است.
کد مطلب: 270
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *