۰
شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۴

درخواست هنیه از امیر کویت و پادشاه مراکش

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دو نامه به امیر کویت و پادشاه مراکش خواهان اقدام جدی برای مقابله با قانون "کشور یهود" رژیم صهیونیستی شد.
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دو نامه به امیر کویت و پادشاه مراکش خواهان اقدام جدی برای مقابله با قانون "کشور یهود" رژیم صهیونیستی شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دو نامه به صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت و محمد ششم، پادشاه مراکش به تجاوز رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین، شهرک‌سازی و یهودی‌سازی قدس و مسجدالاقصی، محاصره ظالمانه غزه، موضوع اسرا در زندان‌های اسرائیل و قانون "کشور یهود" پرداخته و از آن‌ها خواسته در سطح جهان عربی و جامعه بین‌المللی و اسلامی و در تمامی سطوح برای تحریم این قانون و توقف اجرای آن اقدام جدی و کارآمد انجام دهند.
پارلمان رژیم صهیونیستی به تازگی قانونی را به تصویب رسانده که در آن از اسرائیل به عنوان "کشور قوم یهود" یاد شده و دیگر ادیان، مذاهب و گروه‌های قومی را به حاشیه می‌راند.
هنیه در این نامه‌ها تأکید کرد که قانون "کشور یهود" تجاوز آشکار به حق مردم فلسطین درباره خاک و وطن خود و چالشی برای جهان عربی و اسلامی و نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل است.
وی بر موضع این جنبش مبنی بر عدم کوتاهی درخصوص حقوق و آرمان‌های فلسطینی‌ها از جمله حق بازگشت و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس تأکید کرد.
هنیه خواهان محکوم کردن این قانون و صدور یک قطعنامه بین المللی درباره باطل بودن آن شد و به اهمیت اتحاد جهانی برای حمایت از حقوق مردم فلسطین اشاره کرد.
وی خواهان طرحی فوری و کارآمد برای حمایت از پایداری فلسطینی‌ها و پایان محاصره غزه شد.
کد مطلب: 91235
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *