۰
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۱

دانشگاه علوم پزشکی ایران باز می‌گردد

امشب شورای گسترش وزارتخانه تشکیل شد و با انتزاع مجدد دانشگاه علوم پزشکی ایران موافقت کرد.

دکتر محمد حسن طریقت منفرد دیشب در مصاحبه با خبرنگاران در دفتر خود، با اشاره به اعتراض های متعدد به ادغام دو دانشگاه اصلی علوم پزشکی تهران و ایران گفت: این اعتراضها با انتصاب بنده شدت یافت که سرانجام شب گذشته اکثر اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در وزارتخانه حاضر شدند و رسیدگی به خواسته به حق و منطقی خود را دراین زمینه خواستار شدند.

وی افزود: امشب شورای گسترش وزارتخانه تشکیل شد و با انتزاع مجدد دانشگاه علوم پزشکی ایران موافقت کرد.

وزیربهداشت اضافه کرد: بنا بر گزارش های رسیده، با این ادغام عملا کار دانشگاه های اصلی مختل شده بود به گونه ای که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با داشتن رتبه اول در برخی و رتبه دوم در برخی دیگر رشته ها، بار سنگین غیرآموزشی به عهده اش گذاشته شده بود.

دکتر طریقت تصریح کرد: این کار موجب شد تا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از وظیفه اصلی و علمی خود به شکلی جدا شده یا عقب بماند از طرف دیگر دانشگاه علوم پزشکی ایران هم که جز دانشگاه های موفق و اصلی کشور بود، در واقع حذف و امکانات عدیده ای به دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه شده بود.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: در این روند دانشگاه علوم پزشکی تهران با امکانات تقویت شده دیگر نیازی به رقابت نداشت در حالی که با این اتفاق (انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران) دوباره 3 دانشگاه فعال رقیب در کشور احیا می شود.

وی افزود: آنها که فارغ التحصیل شده اند که از موضوع خارج هستند ولی شاغلان به تحصیل مختارند که به دانشگاه علوم پزشکی ایران برگردند یا در دانشگاه علوم پزشکی تهران بمانند، البته تومارهایی که داده اند نشان می دهد اگر نگوییم همه، اکثر قریب به اتفاق آنها، به ویژه هیئت علمی تمایل دارند که به دانشگاه خود برگردند.

وزیر بهداشت سرپرست تعیین شده برای دانشگاه علوم پزشکی ایران را دکتر اعتمادیان معرفی و تصریح کرد: یک کمیته نقل و انتقال هم انتخاب شده است که مراحل اداری را طی می کند، البته آن قسمت از دانشگاه که به استان البرز منتقل شده است در آنجا باقی می ماند ولی بقیه امکانات و بیمارستان ها به جایگاه خود برخواهند گشت.

 وزیر بهداشت تغییر سه معاون خود را بر مبنای مسائل اداری دانست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تغییر سه معاون این وزارت خانه را به علت مسائل اداری دانست.


 طریقت منفرد در باره علت تغییر سه معاون خود گفت: معاون بهداشتی به دلیل دو شغله بودن و این که تمایل نداشت مشکل قانونی پیدا کند، علاقه مند بود که برود.

وی افزود: معاون دارویی هم بازنشسته بود و مجوز سالیانه ای داشت که در آخر اسفند مجوز پایان می یافت.

دکتر طریقت درباره معاون آموزش هم گفت: در گذشته معاونت آموزشی و شورای تخصصی یک جا بود و بعدا جدا شد، در این حال مسئول شورای تخصصی به دلیل بورس تحصیلی اصرار داشت که برود در عین حال با ادغام دوباره شورای تخصصی و معاونت آموزشی، آقای دکتر عین اللهی که قبلا تصدی معاونت آموزش را داشت به سمت خود بازگشت.

وی افزود: بقیه تغییرات هم به من ارتباطی ندارد چرا که در زیر مجموعه معاونت ها انجام شده و آنها اختیار دارند که مدیریت خود را اعمال کنند.

دکتر طریقت تصریح کرد: وزارت بهداشت وقت کم و وظایف بسیار مهم و سنگینی دارد که باید متناسب با آن کار کند از این رو برخی ممکن است نیاز به استراحت داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از کلید خوردن طرح پزشک خانواده در 9 استان خبر داد و گفت: افتتاح رسمی این طرح با حضور رئیس جمهور، روز سه شنبه انجام می شود.

کد مطلب: 27010
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *