۰
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۹

آخرین اخبار از سرنوشت امام موسی صدر

اخبار منتشر شده درباره امام موسی صدر پیرامون حیات یا شهادت ایشان هیچ یک مستند نبوده که برای رسیدن به یک خبر درست و حقیقی باید پیگیری کرد.
حسین اکبری سفیر ایران در لیبی آخرین اطلاعات در خصوص پیشرفت پرونده امام موسی صدر را در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرده است.

از آخرین وضعیت پرونده امام موسی صدر چه اخباری دارید؟
اکبری: «السنوسی»(وزیر اطلاعات رژیم قذافی) تا به حال ۲ نوع اظهار نظر داشته است. زمانیکه هیئت لبنانی با سنوسی در موریتانی دیدار داشت یک اظهارنظر کرد و اخیراً نیز موضعی دیگر گرفته است. حتی اگر سخن دوم وی مبنی بر شهادت امام صدر صحت داشته باشد، باید محل دفن ایشان مشخص باشد. معتقدم که این مجموعه سخنان از سوی غربی‌ها مطرح می‌شود. نقش قذافی در برخورد با امام صدر یک بحث اساسی است و سنوسی هم بی‌اطلاع نیست. معتقدم که السنوسی خبر درست را اعلام نکرده که یا تحت فشار است یا نمی‌خواهد مطرح کند.
اخبار منتشر شده درباره امام موسی صدر پیرامون حیات یا شهادت ایشان هیچ یک مستند نبوده که برای رسیدن به یک خبر درست و حقیقی باید پیگیری کرد.
در قضیه امام صدر قطعاً رژیم اسرائیل بی‌نقش نبوده و قذافی هم با این رژیم بده - بستان داشته و نقش و سهم این رژیم را باید به دقت بررسی کرد.

آیا سیف ‌الاسلام(فرزند قذافی) در این خصوص اطلاعاتی دارد؟
اکبری: سیف‌الاسلام هم حرفی در این خصوص زد که چندان صحیح نیست. وی گفت امام را شهید کرده و به دریا انداخته‌اند که این یک ادعای بی‌اساس است. از آنجا که سیف‌الاسلام برای به قدرت رسیدن در آینده لیبی انتخاب شده بود، شاید از جریان اطلاعاتی داشته باشد، اما اظهارات وی در راستای پیچیده‌تر کردن پرونده امام صدر بود تا این کلاف هر چه بیشتر سردرگم شود.
کد مطلب: 27025
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *