۱
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۹

پاسخ وزیر کشور به سوال مطهری درباره ستار بهشتی

ریاست و نظارت بر نیروی انتظامی از حیث وظایف آنان به عنوان ضابط برعهده رییس قوه قضاییه است.
وزیر کشور با تاکید بر این که اراده نظام برخورد با متخلفان است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است با متخلفان در هر سطحی که باشند برخورد قانونی می کند و پرونده خاطیان مرگ ستار بهشتی در قوه قضاییه در حال بررسی است.

«مصطفی محمدنجار» برای پاسخ به سوال «علی مطهری» نماینده مردم تهران درمورد علت فوت ستار بهشتی پس از یک هفته بازداشت توسط پلیس فتا در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال اظهارداشت: دستگاه قضایی هم اکنون در حال رسیدگی به پرونده خاطیان مرگ ستار بهشتی است و آقای مطهری باید حوصله کند تا دستگاه قضایی حکم را در این راستا صادر کند.

وی افزود: نیروی انتظامی به استناد بند ۱ ماده ۱۵ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب مصوب ۲۸ شهریورماه ۱۳۷۸ضابط قوه قضاییه است و وظایف خود را در زمینه کشف جرم و بازگویی مقدماتی و حفظ آثار و دلایل جلوگیری از فرار و مخفی شدن متهم تحت نظارت و تعلیمات مقام قضایی انجام می دهد و همچنین در مواد ۱۶ و ۱۷ قانون مذکور نیز تاکید شده است که ضابطین مکلف به اجرای دستورات مقام قضایی هستند.

وی ادامه داد: از این رو ریاست و نظارت بر نیروی انتظامی از حیث وظایف آنان به عنوان ضابط برعهده رییس قوه قضاییه است.

وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به گزارش تهیه شده توسط کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره نحوه دستگیری و فوت ستار بهشتی، عزل رییس پلیس فتای تهران توسط فرماندهی نیروی انتظامی و بازداشت و برخورد با افراد متخلف و متهم که دلیلی بر عزم جدی نظام در پیگیری موضوع است، ما منتظر و تابع تصمیم دستگاه قضایی برای انجام اقدامات بعدی هستیم.
کد مطلب: 27129
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *