۱
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۵

بحران کره شمالی با آمریکا و مساله سوریه محور جلسه کمیسیون امنیت

بررسی بحران کره شمالی با آمریکا و مقابله دولت سوریه با معارضین مسلح مورد حمایت آمریکا از مهم‌ترین محورهای جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود.
ایسنا: در این جلسه شرایط میدانی مقابله دولت سوریه با معارضین مسلح مورد حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای وابسته منطقه با حضور معاون اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح مورد بررسی قرار گرفت.
معاون اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح در این جلسه با اشاره به شرایط فعلی دولت سوریه اظهار کرد: کمک‌های مالی و پولی و تسلیحاتی آمریکایی‌ها و متحدان غربی و منطقه‌ای‌شان از جمله قطر به تروریست‌ها موجب افزایش سطح عملیات تروریستی و کشتار مردم بی‌گناه شده است، اما دولت و ارتش بر کشور مسلط بوده و نیروهای مردمی نیز وارد میدان شده‌اند و از دولت حمایت کرده و با تروریست‌ها مقابله می کنند.
وی ابراز کرد: اگر چه حمایت از معارضین و گروه‌های تروریست زیادی است اما اختلاف بین آن‌ها که گاهی منجر به درگیری های نظامی نیز می‌شود بسیار زیاد بوده و این درگیری‌ها روز به روز بیش‌تر می‌شود.
در ادامه این جلسه بحران کره شمالی با آمریکا مورد بررسی قرار گرفت و معاون اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح در بررسی بحران کره شمالی ومراحل به وجود آمدن شرایط فعلی ابراز کرد که احتمالا درگیری‌هایی بین آمریکا و کره شمالی رخ خواهد داد؛ درگیری بین کره شمالی و آمریکا دارای یک سابقه طولانی است متنها غربی‌ها و به ویژه صهیونیست‌ها از تهدید آمریکا از طرف کره شمالی بهره گیری کرده و می خواهند فعالیت هسته یی جمهوری اسلامی را با کره شمالی مقایسه کنند و مشابه سازی کنند و این‌گونه به افکار عمومی جهان القا کنند که ایران هم می خواهد از انرژی هسته‌یی در جهت تهدید سایر کشورها استفاده کند.
در ادامه این جلسه موضع اخیر خراسان شمالی مورد بررسی قرار گرفت و در این زمینه محسنی ثانی رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی که به نمایندگی از طرف کمیسیون به منطقه سفر کرده بود گزارش خود را ارائه کرد.
به گفته وی،‌ اعلام شهرستان شدن« راز و جرگلان» قبل از ابلاغ آن از سوی دولت به وزارت کشور و رسیدگی به اعتراض غلامان و جرگلان مبنی بر عدم پیوستن به شهرستان جدید موجب بحران و درگیری شده است و راه حل آن این است که منطقه غلامان و جرگلان در قالب بخش و الحاق به بجنورد صورت گیرد، البته مسئولان وزارت کشور نیز اظهار داشته‌اند که پیش از این تذکر داده بودند که قبل از ابلاغ رسمی و ایجاد آمادگی در مردم اقدام به اعلام نکنند ولی استاندار توجه نکرده و اعلام کرده که با مسئولیت خود اقدام می کند.
محسنی ثانی در ادامه گزارش خود اظهار کرد که در این زمینه بیش از یک صد صفحه گزارش و سند تهیه شده است که همراه با جمع‌بندی و پیشنهادات به کمیسیون ارئه می‌شود.
در ادامه جلسه موسی الرضا ثروتی و جعفری نمایندگان بجنورد نیز به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداختند و از مطالبات مردم دفاع کردند.
لازم به ذکر است، جمع بندی جلسه کمیسیون به هیات رئیسه و وزارت کشور و پیشنهادات جهت حل مشکل ارائه خواهد شد و کمیسیون امنیت ملی انتظار دارد که دولت و وزارت کشور با کار کارشناسی دقیق شهرستان دیگری تشکیل شده تا مشکل حل شود و کمیسیون بر دلجویی از خسارت دیدگان از طرف دولت تاکید دارد.
کد مطلب: 27168
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *