۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۸

سناتورهای آمریکا خواستار مداخله نظامی در سوریه شدند

دو نفر از سناتورهای آمریکا با انتقاد از رویکرد دولت این کشور در خصوص تحولات سوریه، خواستار مداخله نظامی مستقیم ایالات متحده شدند.
تایمز اسرائیل به نقل از آسوشیتدپرس می نویسد : سناتور "جان مک کین" رقیب جمهوریخواه باراک اوباما در رقابتهای ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ با اشاره به تحولات سوریه گفت : زمان اقدام است. زمان آن فرا رسیده تا به شورشیان سوری سلاح بدهیم تا از خود دفاع کنند.

روز پنجشنبه نیز مک کین به همراه سناتور جو لیبرمن، اعلام کرده بودند که آمریکا باید رهبری بین المللی قدرتمندانه تری برای پایان دادن به خشونتهای موجود در سوریه انجام دهد.

مک کین در ادامه با گرفتن ژست طرفداری از مردم سوریه مدعی شد : همچنین این موضوع موجب ناراحتی است که ایالات متحده از نشان دادن رهبری برای پایان دادن به بحران سوریه خودداری کرده و به مردم سوریه کمک نمی کند.

این سناتور کهنه کار همچنین پیش بینی کرد که تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یک بحث جدی میان نامزدهای انتخابات درباره نقش آمریکا در جهان و همچنین تعهد آن نسبت به حقوق ابتدایی انسانها! انجام شود.

مک کین گفت : فکر می کنم تعداد زیادی از مردم آمریکا این سوال را می پرسند که چرا ما تا این اندازه از تحولات سوریه دور هستیم و از هیچ چیز به غیر از سخنان آتشین استفاده نمی کنیم.

لیبرمن نیز اظهار داشت به اعتقاد وی ممکن است نیاز باشد که یک نیروی هوایی متشکل از آمریکا و متحدانش علیه بشار اسد و نیروهایش آماده شود درست نظیر آنچه که در لیبی و برای ساقط کردن معمر قذافی انجام شد.

این سناتور جمهوریخواه نیز ابراز امیدواری کرد که موضوع سوریه تبدیل یه یکی از محورهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری شود.

این دو سناتور جمهوریخواه همچنین اعلام کردند که افزایش نیروهای نظامی آمریکا در آسیا برای حفظ ثبات منطقه و حل و فصل مناقشات اخیر در دریای چین ضروری است.
کد مطلب: 2051
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *