۰
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۰

نامه عفو بین الملل به دولت اردوغان

سازمان عفو بین الملل با ارسال نامه ای برای معاون نخست وزیر ترکیه خواستار احترام به آزادی بیان در این کشور شد.
به گزارش مهر به نقل از تودی زمان، سازمان عفو بین الملل با ارسال نامه ای به معاون نخست وزیر ترکیه از این کشور خواست تا با تغییر قوانین در ترکیه به آزادی بیان احترام بگذارد.
- همچنین در درگیری بین دو گروه از دانشجویان دانشگاه "دیلجی" با گرایش های ایدئولوژیکی مختلف در دیاربکر ترکیه که از سه روز قبل آغاز شده است، سه نفر چاقو خوردند.
- در خبری دیگر از پارلمان ترکیه اعلام شد که پارلمان این کشور پیشنهاد حزب حاکم عدالت و توسعه را برای تشکیل یک کمیسیون مشترک در پارلمان برای ورود به مذاکرات صلح بین دولت این کشور و رهبر زندانی گروه پ.ک.ک، تصویب کرد.
- "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه به هنگام عزیمت به قرقیزستان به خبرنگاران گفت قصد دارد دیدارش از غزه را بعد از دیدارش از آمریکا و گفتگو با باراک اوباما رئیس جمهور این کشوردر ۱۶ می ( ۲۶ اردیبهشت) انجام دهد.
- همچنین رسانه های ترکیه در خبری دیگر از دیدار مجدد "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در دو هفته آینده از ترکیه خبر دادند و نوشتند این بار کری برای شرکت در کنفرانسی درباره سوریه به ترکیه خواهد آمد. سفر وی سومین سفر او به ترکیه از زمان تصدی پست وزارت خارجه آمریکا تا کنون خواهد بود.
- اتحدیه سازمان هوانوردی غیرنظامی ترکیه خواستار اعتصاب کارکنان خط هوایی "ترکیش ایرویز" شد. این اعتصاب با هدف بازگرداندن ۳۰۵ نفر از کارکنان اخراج شده این شرکت به کارشان انجام می شود.
- سخنگوی دولت قبرس یونانی نشین درخواست وزیر امور خارجه قبرس ترک نشین را برای از سرگیری مذاکرات وحدت دو قبرس رد کرد و گفت در حال حاضر شرایط برای این کار رضایت بخش نیست.
- "مروان برغوثی" از اعضای برجسته و زندانی جنبش فتح در مصاحبه ای با خبرگزاری آناتولی ترکیه که از طریق یک واسطه انجام شده است از مواضع ترکیه در قبال رژِم صهیونیستی تقدیر کرد و خواستار توسعه روابط ترکیه با کشورهای عربی به جای رژیم اسرائیل شد.
کد مطلب: 27268
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *