۰
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۴

شورای شهر ری مستقل می‌شود

فرماندار تهران در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا انتخابات شورای شهر در شهرستان ری به صورت مستقل برگزار می شود گفت: طبق قانون و تا این لحظه در این دوره شهرستان ری شورای اسلامی مستقل خواهد داشت.
فرماندار تهران با بیان اینکه طبق قانون انتخابات شورای شهر شهرستان ری مستقل از تهران برگزار می شود، گفت: شهرستان تهران شامل تهران مرکزی، کن، آفتاب و شمیرانات می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی فرهادی در جمع خبرنگاران در خصوص تمهیداتی که فرمانداری تهران برای ثبت نام از داوطلبان از چهاردمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته است گفت: انتخابات شهر و روستا از روز ۲۱ فروردین توسط وزیر کشور کلید خورد و هیات های اجرایی در فرمانداری ها و بخشداری ها تا پایان روز گذشته تشکیل شد.

فرماندار تهران افزود: امروز فرمانداری تهران آمادگی کامل دارد که از کاندیداهای شورای شهر در صورتیکه مدارک آنان کامل باشد ظرف مدت ۲۰ دقیقه ثبت نام به عمل می آورد.

فرهادی در خصوص تعیین صلاحیت کاندیداها گفت: ظرف یک هفته پس از پایان ثبت نام ها تعیین صلاحیت آنان توسط هیات مرکزی، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و دادستانی انجام می گیرد.

فرهادی در خصوص زمان ثبت نام از کاندیداها گفت: ثبت نام از کاندیداها هر روز در وقت اداری انجام می شود اما بعد از وقت اداری تا هر وقت که داوطلبان در فرمانداری ها و یا بخشداری ها حضور داشته باشند ثبت نام آنان تکمیل خواهد شد حتی اگر تا نیمه های شب این ثبت نام طول بکشد.

وی با اشاره به تفاوت این دوره از انتخابات شورای شهر با دوره های گذشته گفت: در این دوره ۳۱ نفر منتخب خواهیم داشت در دوره گذشته منتخبین ۱۵ نفر بودند که در آن دوره نزدیک به ۲ هزار نفر برای انتخابات شرکت کرده بودند لذا آمادگی داریم که از تمامی داوطلبان ثبت نام کنیم.

فرهادی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات صد هزار نفر مسئول اجرای انتخابات هستند گفت: ثبت نام الکترونیکی و از طریق سایت انجام می شود اما کاندیداها باید تمامی مدارک خود را به طور کامل همراه خود داشته باشند و اگر مسئولیت هایی دارند باید یک روز قبل از ثبت نام استعفا داده و تاییدیه استعفای خود را همراه داشته باشند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه بخش هایی زیر مجموعه شهرستان تهران می شود، گفت: بخش مرکزی (روستاهای شرق تهران)، بخش کن و بخش آفتاب (اطراف حرم امام خمینی) و خود شهر تهران که شامل تهران، شمیران و تجریش است.

فرماندار تهران در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا انتخابات شورای شهر در شهرستان ری به صورت مستقل برگزار می شود گفت: طبق قانون و تا این لحظه در این دوره شهرستان ری شورای اسلامی مستقل خواهد داشت.

وی افزود: این قانون قبلا به تایید شورای نگهبان رسیده است و اگر شورای نگهبان و مجلس تصمیمی غیر از این بگیرند ما آمادگی انجام هرگونه تصمیم جدید را داریم.

فرهادی در پایان خاطر نشان کرد: هنوز شورای نگهبان قانون جدید مجلس را مبنی بر یکسان بودن انتخابات ری با تهران تایید نکرده است بنابراین قانون قبلی اجرا خواهد شد.
کد مطلب: 27503
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *