۰
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۳

راهکار سردار منتظر المهدی: پیگرد بازیگران بدحجاب از طریق اینترپل

با استفاده از شیوه اقناعی، شیوه ترغیبی، شیوه تسهیلی حجاب را گسترش دهیم و آخرین روش نیز شیوه اجباری است. البته اگر عده ای هنجار شکن بخواهند قانون را رعایت نکنند پلیس با آنها برخورد می کند ما می خواهیم آنها را به فطرت خودشان برگردانیم. بدحجابی هنرمندان در فستیوال های خارجی را از طریق پلیس بین الملل (اینترپل) پیگیری کرده و به آن رسیدگی می کنیم.
ایجاد بانک اطلاعاتی اراذل و اوباش، برخورد با بازیگران هنجارشکن در سینما، پیگیری پرونده بدحجابی بازیگران ایرانی در فستیوال های خارجی توسط اینترپل، جمع آوری معتادان و فروشندگان مواد مخدر از اول اردیبهشت و اجرای طرح صیانت از شان و منزلت زنان، مهمترین بخش های نشست خبری معاون اجتماعی نیروی انتظامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار منتظرالمهدی روز سه شنبه در نخستین نشست خبری اش با اصحاب رسانه، اظهار داشت: هر گاه سختی در جامعه ایجاد می شود رسانه ها به کمک می آیند که امنیت را برقرار کنند. یکی از مهمترین وظیفه رسانه ها ایجاد امنیت در کشور است.

رضایت هموطنان از عملکرد پلیس
معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه از چهارم تا هشتم فروردین ماه پیمایشی از هموطنان بالای ۱۸ سال انجام شد افزود: ۶۶ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی مرد و مابقی زن بودند. میانگین سنی شرکت کنندگان نیز ۳۶.۵ سال بود بیشتر افرادیکه از آنها نظرسنجی شد در تهران و کمترین آنها در استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.

وی ادامه داد: در میان پرسش شدگان ۲۵ درصد که به خدمات پلیس راه نیاز داشتند ۷۸.۶ درصد عملکرد ماموران را بسیار خوب و خوب تشخیص دادند. ضمن اینکه ۲۸ درصد نیز ۸۲.۸ درصد از عملکرد پلیس راهور شهری راضی بودند. همچنین ۸۶ درصد برقراری امنیت جاده ها را خوب توصیف کرده و ۷۹.۹ درصد از امنیت مراکز اقامتی رضایت داشتند. ۶۷.۷ درصد از روانسازی ترافیک در شهرها و ۷۵.۲ از روانسازی ترافیک جاده ها ابراز رضایت کردند. ضمن اینکه ۷۸ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی برخورد پلیس را خوب و متواضعانه دانستند. ضمن اینکه در ایام نوروز ۷۳.۴ درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی که به خدمات پلیس نیاز داشتند رضایتمندی خود را از این خدمات اعلام کردند.

۳۰ درصد مسافران نوروزی خانه خودشان را به اقوامشان سپرده اند
منتظرالمهدی با بیان اینکه ۳۰ درصد مسافران نوروزی خانه های خودشان را به اقوامشان سپرده بودند تا از آنها مراقبت شود تاکید کرد: ۲۸.۳ به همسایگان و دوستان خانه هایشان را سپرده و ۱۹.۸ درصد در هنگام سفر لامپ خانه شان را روشن گذاشته بودند. ۶۱ درصد نیز اعلام کردند که در مسافرت نوروزی سال گذشته خانه شان سرقت نشده است.

به گفته وی، در ایام نوروز ۳۸ درصد مسافران نوروزی با پراید، ۱۲.۹ با پژو و ۱۰.۶ نیز با سمند به مسافرت رفتند و این در حالی بود که ۷۶.۱ از ایمنی خودرو در طول سفر مطمئن بودند.

وی با بیان اینکه چادرهای تامین امنیت پلیس پایتخت در طول نوروز موجب رضایت شهروندان شده بود گفت: ایجاد ۲۵۰ چادر پلیس در نقاط مختلف تهران باعث افزایش احساس امنیت شد. همچنین ۹۷ کانکس نیز در استان البرز راه اندازی شده است.

منتظرالمهدی بر لزوم تحول اخلاق پلیس تاکید کرد و گفت: پلیس ایران باید مقتدر، دانش بنیان، انسان دوست و ارائه کننده تصویری از یک پلیس اجتماعی باشد.

به گفته منتظرالمهدی به زودی سریال پلیسی ماتادور از شبکه یک پخش می شود و پیش تولید سریال سوداگر نیز که قرار است اولین کار در خصوص فعالیت پلیس زن باشد از فردا آغاز می شود. ضمن اینکه سریال بدل به نویسندگی فرهاد توحیدی و کارگردانی مهدی فخیم زاده در مرحله نگارش قرار دارد.

وی از برگزاری جشنواره رسانه و نظم خبر داد و گفت: راه اندازی پایگاه های داده های اجتماعی در اواسط اردیبهشت ماه، برگزاری همایش پلیس و پیشگیری اجتماعی، ایجاد پارک پلیس، ایجاد شورای معتمد پلیس در محلات و برگزاری جشنواره هنر و امنیت و تولید دوربین مخفی از برنامه های مهم معاونت اجتماعی در سال جاری است. ضمن اینکه تشکیل انجمن فیلمنامه نویسان، ایجاد شبکه خبرنگاران افتخاری، راه اندازی سایت آنلاین امین جامعه برای ثبت خودروهای کشف شده، تهیه اطلس آسیب های اجتماعی و برگزاری کلاس های حادثه نویسی برای خبرنگاران حوادث روزنامه ها از دیگر برنامه های سال جاری است.

تقویت طرح امنیت اجتماعی از ابتدای اردیبهشت
معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه طرح امنیت اجتماعی از اوایل اردیبهشت ماه تقویت می شود، تاکید کرد: برخورد با فروشندگان موارد مخدر، اراذل و اوباش، سرقت های خرد، مقابله با بدحجابی و بدپوششی، مزاحمان نوامیس و آلودگی صوتی مهمترین درخواست های مردم از پلیس است.

استفاده زنان از شیشه برای لاغری
منتظرالمهدی با بیان اینکه برخی زنان به علت باورهای غلط از ماده مخدر شیشه به عنوان داروی لاغری استفاده می کنند گفت: متاسفانه استفاده از این مواد تاثیرات بسیار بدی را روی ذهن و جسم انسان می گذارد. پلیس برای پیشگیری در مقطع راهنمایی و دبیرستان آموزش مقابله با مواد مخدر و آگاه سازی دانش آموزان را در دستور کار دارد. متاسفانه خیلی از افرادی که از مواد مخدر شیشه استفاده می کنند از ضررهای آن بی خبر هستند.

وی گفت: پلیس به زودی طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان خطرناک را در کلانشهرها اجرا می کند.

هر وقت نیاز شود اراذل و اوباش را جمع آوری می کنیم
منتظر المهدی با اعلام اینکه بانک اطلاعاتی تمامی اراذل و اوباش در نیروی انتظامی تشکیل شده است که هر موقع نیاز شود اراذل و اوباش را فراخوان و آنها را جمع آوری می کنیم اگر هم مردم بخواهند آنها را در خیابانها می چرخانیم.

به گفته منتظر المهدی پلیس برای برخورد با سرقت های خرد طرح جمع آوری معتادان را در دستور کار دارد البته برای دزدان و سارقان سه مولفه سرعت، سهولت و فرصت نیاز است تا مرتکب اعمال مجرمانه شوند. شهروندان سهولت و فرصت را برای دزدان فراهم می کنند تا آنها مرتکب سرقت شوند. البته در مورد جرایم خرد باید بدانیم که پلیس باید درگیر اتفاقات بزرگ کنیم تا به غیر از موارد ضروری با پلیس تماس نگیرند.

دزدان طلا یاب ندارند
منتظرالمهدی با اشاره به اینکه نگهداری مبالغ زیاد دلار و سکه با توجه به نوسانات بازار ارز باعث شده بود تا سرقت افزایش یابد گفت: البته نگهداری دلار و طلا موجب شده بود که عده ای گمان کنند دزدان طلایاب دارند که این موضوع دروغ است و آن را تکذیب می کنیم. اگر مردم به موقع به پلیس اطلاع دهند می توانیم در کمترین زمان پرونده ها را رسیدگی کنیم. البته بهتر است مردم برای حفظ امنیت پول، طلا و ارز خود را در صندوق های شخصی در بانک ها و اداره پست قرار دهند. البته پلیس افتخاری به زودی در کلانشهرها فعالیت خود را آغاز می کند که می تواند در تامین امنیت موثر باشد.

اجرای طرح صیانت از شان و منزلت زنان/ با مبارزه با بدحجابی مخالف هستم
معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اعلام اینکه از این پس طرح صیانت از شان و منزلت زنان به جای مبارزه با بدحجابی اجرایی می شود، با بیان اینکه با بدحجابی زنان برخورد می شود مخالف هستم و باید بدانیم که حجاب موهبتی الهی بوده و یک مسئله اجتماعی است. ۶ دستگاه در حوزه فرهنگ و حجاب فعال هستند که ۲۴ دستگاه کار فرهنگی انجام داده و پلیس و قوه قضائیه علاوه بر کارهای فرهنگی، کارهای سلبی نیز انجام می دهند. همه دستگاه ها در طرح صیانت از شان و منزلت زنان باید پای کار بیایند چرا که ۸۰ درصد کار، فرهنگی است و آخرین کاری که پلیس آن را اجرا می کند اقدامات سلبی است.

وی ادامه داد: البته با استفاده از شیوه اقناعی، شیوه ترغیبی، شیوه تسهیلی حجاب را گسترش دهیم و آخرین روش نیز شیوه اجباری است. البته اگر عده ای هنجار شکن بخواهند قانون را رعایت نکنند پلیس طبق بند ج ماده ۶ قانون نیروی انتظامی با آنها برخورد می کند ما می خواهیم آنها را به فطرت خودشان برگردانیم.

برخورد با پوشش های خارج عرف بازیگران سینما/پیگیری بدحجابی بازیگران در خارج توسط پلیس بین الملل
منتظرالمهدی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که از او پرسیده بود نظر پلیس در خصوص وضعیت کنونی سینما چیست، افزود: به باور ما بسیاری از سینماگران، اندیشمندانی متعهد هستند که در راه ترویج انقلاب و دفاع مقدس تلاش های بسیاری کرده اند و تنها عده قلیلی هنجار ستیز بوده و دارای پوششی خارج از عرف هستند که با آنها برخورد می‌شود. تلاش پلیس این است که سینما تقویت شود و اگر درصد کمی هنجار شکنند باید اصلاح شوند. سینماگران درخواست داشتند تا رئیس پلیس کشور دیدار کنند که در اواسط اردیبهشت ماه این دیدار انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر بدحجابی برخی هنرمندان در جشنواره های خارجی گفت: بدحجابی هنرمندان در فستیوال های خارجی را از طریق پلیس بین الملل (اینترپل) پیگیری کرده و به آن رسیدگی می کینم.

پلیس در طرح امنیت اجتماعی مظلوم است
منتظرالمهدی در پاسخ به مهر در خصوص اینکه چرا پلیس کارهای فرهنگی را از دستگاه های مسئول در طرح امنیت اخلاقی مطالبه نمی کند به مهر تاکید کرد: ما پلیس پاسخگو هستیم و در برخی موارد به دلیل اینکه پاسخگو هستیم مظلوم واقع می شویم. کارهایی در سایر دستگاه ها انجام شده اما باید هم افزایی شده و آنها نیز اقدامات خود را گسترش دهند.

بهتر است جشن دولت کوچکتر برگزار شود
معاون اجتماعی نیروی انتظامی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه نظر پلیس در مورد جشن یکصدهزار نفری دولت در ورزشگاه آزادی چیست، گفت: به گفته فرمانده نیروی انتظامی اگر این جشن در مقیاس کوچکتری برای تشکر از دست اندرکاران سفرهای نوروزی انجام می شد کار بهتری بود. پیشنهاد پلیس این بود که این مراسم تقدیر همانند سال گذشته برگزار شود. البته در مورد پلیس و حضورمان باید بگویم اگر دعوت شود در این رابطه تصمیم می گیریم.

رصد شبکه های اجتماعی برای جلوگیری از ناهنجاریها
معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه رصد شبکه های اجتماعی در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: با مواردی که همانند آب بازی یا گروه های خز و خیل باشد برخوردهای لازم را انجام داده و در فضای سایبر پلیس برخورد کرده و از بروز اینگونه موارد جلوگیری می کند. البته امیدواریم با افزایش درک و فهم جوانان شاهد بروز این ناهنجاری ها نباشیم.

به گفته معاون اجتماعی نیروی انتظامی در مورد انتخابات گفتگوی رئیس پلیس کشور با کاندیداها در دستور کار نیست و البته هرگونه برگزاری متینگ انتخاباتی باید با مجوز وزارت کشور باشد به همین دلیل گروه ها باید مجوز وزارت کشور را به پلیس ارائه کنند تا اجازه برگزاری میتینگ و جلسه به آنها داده شود.
کد مطلب: 27599
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *