۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۵
مدیر مسئول روزنامه آفتاب‌ یزد:

آیا نشریات دولتی برای دستیابی به اهداف خاص خود از بیت‌المال استفاده می‌کنند؟

مدیر مسئول روزنامه آفتاب‌ یزد با بیان اینکه نشریات دولتی به راحتی در مکان‌های عمومی از قبیل فرودگاه‌ها و قطارها توزیع می‌شوند، گفت: این در حالی است که نشریات خصوصی اصلا اجازه ورود به این مجموعه‌ها را ندارند.
فارس: منصور مظفری، اظهار داشت: در توزیع نشریات همیشه با مشکل روبرو بوده‌ایم، با توجه به اینکه رسانه‌های دولتی رقیب رسانه‌های بخش خصوصی هستند و از آن جایی که تعداد رسانه‌های دولتی نیز نسبت به رسانه‌های بخش خصوصی کم نیست، از این رو محدودیت‌هایی برای نشریات مستقل، مردمی و بخش خصوصی ایجاد شده است.
مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد افزود: این مسئله که در زمان انتخابات ناظران کیوسک‌های مطبوعاتی چه دستگاه‌هایی هستند و همچنین چگونگی عرضه مطبوعات از اهمیت به سزایی برخوردار است چرا که این امر می‌تواند بر جلوگیری از جهت‌گیری رسانه‌ها در زمان انتخابات مؤثر واقع شود.
وی ادامه داد: هم اکنون در مراکز عمومی از قبیل فرودگاه‌ها، قطارها و ... نشریات خاص دولتی توزیع می‌شود حتی در مواردی مشاهده شده است که این نشریات در این مکان‌ها به صورت رایگان توزیع می‌شود این در حالی است که سایر نشریات بخش خصوصی اصلاً حق ورود به این مجموعه‌ها را ندارند.
مظفری اضافه کرد: همچنین در راستای حمل نشریات به شهرستان‌ها مشاهده شده است که نشریات دولتی راحت‌تر به مقصد می‌رسند و در مراکز اداری این دسته از نشریات جایگاه ویژه و به خصوصی دارند. این در حالی است که نشریات بخش خصوصی از جایگاه قابل قبولی برخوردار نیستند.
مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد ابراز داشت: متأسفانه در این باره اقدام کارشناسانه صورت نگرفته است و درباره این مسئله که چرا در کشور نشریه حرفه‌ای وجود ندارد بحث و بررسی نشده است.
وی بیان داشت: سؤال اینجاست که چرا نشریات خصوصی باید یک هزار تومان و نشریات دولتی با قیمت ۲۰۰ تومان عرضه شوند، آیا نشریات دولتی برای دستیابی به اهداف خاص خود از بیت‌المال استفاده می‌کنند؟
کد مطلب: 27701
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *