۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۵
آملی لاریجانی خبر داد:

دریافت گزارش هایی مبنی بر سوءاستفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی

رئیس قوه‌قضاییه با بیان اینکه گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده از امکانات دولتی و بودجه عمومی در اغراض انتخاباتی دریافت کرده‌ایم گفت: از شورای نگهبان می‌خواهیم جهات نظارتی را تقویت کند
به گزارش تسنیم به نقل از روابط‌عمومی قوه‌قضاییه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی اظهار داشت: از این‌که عده‌ای بیگناه در کشوری بر اثر حملات تروریستی کشته بشوند، متاسف هستیم و به عنوان کشوری که سال‌هاست آماج حملات تروریستی بوده، کاملا عمق چنین وقایع ناگواری را درک می‌کنیم و البته در کنار آن، این سوال را از دولتمردان آمریکا می‌پرسیم که آیا ناگوار بودن این‌گونه حملات فقط برای آمریکاست یا کشورها و مردم نقاط دیگر دنیا نیز حق و حقوقی در این زمینه دارند.
رئیس قوه‌قضاییه سیاست‌های آمریکا در قبال تروریسم را سیاست‌هایی دوگانه و یک بام و دو هوا نامید و با طرح این پرسش که چنین سیاست‌های دوگانه و متناقضی تا کی باید ادامه یابد، به ماهیت گروهک منافقین و برخورد آمریکا و اروپا با شرایط این گروهک اشاره و از آن به عنوان نمونه‌ای از برخوردهای دوگانه غربی‌ها با مساله تروریسم یاد کرد و افزود: متاسفانه منافقین کارنامه بسیار سیاهی دارند؛ در طول سال‌های پس از انقلاب جنایت‌های فراوانی علیه ملت ما داشته‌اند و هزاران نفر از مرد و زن و پیر و جوان این کشور را به خاک و خون کشیده‌اند و عالی‌ترین مسئولان ما را ترور کردند، با این حال با این کارنامه سیاه و خونین اکنون از فهرست سیاه تروریست آمریکا بیرون رفته‌اند و حتی دفترشان در واشنگتن افتتاح شده است.
رئیس دستگاه قضا نمونه‌ای دیگر از رفتارهای دوگانه در موضوع تروریسم را رویکرد غرب و بویژه آمریکا در قبال سوریه اعلام کرد و گفت: ‌در حال حاضر سوریه قربانی واقعی تروریسم است و هر روز در دانشگاه‌ها و مدارس این کشور و سایر مناطق پرجمعیت آن و در روز روشن، عده زیادی به خاک و خون کشیده می شوند و در عین حال متاسفانه آمریکایی‌ها از این گروه‌های تروریست و معاند حمایت می‌کنند.
آملی‌لاریجانی با تاکید بر این‌که چنین رفتارهای نامناسب و غیرانسانی در قبال تروریسم و برخورد دوگانه با آن موجب رواج تروریسم خواهد شد، اظهار کرد:‌ اگر بناست تروریسم رواج پیدا کند، قطعا دامن خود غربی‌ها را خواهد گرفت، کما این‌که در افغانستان از گروه تروریستی طالبان حمایت و آنها را مسلح کردند و در نهایت خودشان به تمام معنا گرفتار تروریسم این گروه شدند.
رئیس قوه قضاییه افزود: اگر تروریسم اشکال دارد باید همیشه و در همه‌جا اشکال داشته باشد نه این‌که هرگاه علیه خودشان است، مقابله با تروریسم را بزرگ کنند و هرگاه نیاز دارند از همین گروه‌های تروریستی علیه دیگر کشورها استفاده و از آنها حمایت کنند.
آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که «گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده از امکانات دولتی و بودجه عمومی در اغراض انتخاباتی دریافت کرده‌ایم» افزود: استفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی جرم است و از شورای محترم نگهبان می‌خواهیم جهات نظارتی خود را تشدید کنند، هرچند مطمئنیم چنین نظارت‌هایی همچون دوره‌های قبل بخوبی اعمال شده و می‌شود و قوه قضاییه نیز به حسب وظیفه خود حتما فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کند.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: متاسفانه پاره‌ای اقدامات که با بودجه‌های دولتی به معنای اعم آن صورت می‌گیرد، رنگ و بوی انتخاباتی دارد.
آملی‌لاریجانی افزود: امیدواریم تمام کسانی که به نحوی در معرض کاندیدا شدن هستند و هواداران آنها به این موضوع توجه کنند و از بودجه نهادها و سازمان‌های دولتی و عمومی در انتخابات استفاده نکنند و بدانند هم برخورد نظارتی شورای نگهبان و هم برخورد قوه قضاییه را درپی خواهد داشت.
وی در ابتدای این جلسه با تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش و نیز دوم اردیبهشت سالروز صدور فرمان تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ یکی از علل مهم عزت و اقتدار کشور؛ نیروهای مسلح کشور هستند.
رئیس دستگاه قضا افزود: در طول سال‌های بعد از انقلاب، ارتش و سپاه و نیروهای مسلح، موجب سربلندی و عزت این کشور شدند؛ خصوصا در ایام دفاع مقدس، مجاهدت‌ها و افتخارات نیروهای مسلح بر همه روشن است.
آملی‌لاریجانی با اشاره به حمایت‌های حضرت امام (ره) از ارتش در مقابل شیطنت‌های منافقین درخصوص انحلال ارتش تصریح کرد: حضرت امام (ره) با جدیت در مقابل این توطئه ایستادند و از ارتش حمایت و با درایت خودشان ارتش را به یک نیروی مومن، معتقد و پایبند تبدیل کردند و ارتش مقتدر در طول سالیان سال در کنار سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی مدافع انقلاب بوده و هستند.
در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه نحوه بازرسی، نظارت و ارزشیابی رفتار و عملکرد قضات ادامه یافت.
کد مطلب: 27750
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *