۰
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۵

مهمان‌پرست: مدارک برای ادعای کانادا موجود نیست

رامین مهمانپرست درکنفرانس خبری افزود: تفکر القاعده به هیچ وجه با جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد و ما با هر نوع اقدام تروریستی که جان ملت ها را به خطر بیندازد مخالفیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره اتهام زنی مقامات کانادا در دستگیری دو تروریست مبنی بر این که این دو نفر از اعضای القاعده و در ایران مستقر بودند گفت : همان طور که اطلاع دارید هیچ مدرک مستندی درخصوص افرادی که ادعا شد دستگیر شدند وجود ندارد.


به گزارش واحد مرکزی خبر رامین مهمانپرست درکنفرانس خبری افزود: تفکر القاعده به هیچ وجه با جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد و ما با هر نوع اقدام تروریستی که جان ملت ها را به خطر بیندازد مخالفیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی تروریسم است اما دولت افراطی کانادا در سال های اخیر «ایران هراسی» را در دستور کار خود قرار داده و ممکن است این ادعا در ادامه رفتار خصمانه دولت کانادا باشد.

پلیس کانادا ادعا کرده دو مظنون را که برای حمله به قطار مسافری در این کشور برنامه ریزی می کردند دستگیر کرده است که این دومظنون از سوی عناصر القاعده در ایران حمایت می شده اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد: همه کشورها باید با تروریسم مقابله کنند و اگر دولت کانادا می خواهد با تروریسم مقابله کند باید با کسانی که امروز امنیت سوریه را بر هم زده اند و در آنجا اقدامات تروریستی می کنند، نیز مقابله کند.

وی گفت: دولت های غربی به ویژه کانادا از حمایت گروه های تروریستی در همه جای دنیا به ویژه در سوریه دست بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت: موضوع همکاری تسلیحاتی و کمک های نظامی آمریکا به برخی کشورهای منطقه جدید نیست و یکی از اهداف آمریکایی ها از بی ثبات کردن منطقه فروش تسلیحات است.

مهمانپرست درباره پرسشی درخصوص لغو قراردادهای فروش نفت به کشور سوییس گفت: درباره قراردادهای نفت و گاز کشورمان همان طور که بارها اشاره کردیم برخی کشورها نمی توانند در شرایط امروز بین الملل، کشوری که دومین دارنده منابع گاز دنیا و چهارمین منابع نفت دنیاست از معادلات انرژی دنیا حذف کنند.

مهمانپرست: دولت عراق در مقابل فشارهای خارجی مقاومت کند
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: دولت عراق در خصوص نشاندن هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران رویکرد خود را تغییر دهد و در مقابل فشارهای خارجی ایستادگی کند.

رامین مهمانپرست در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد جمهوری اسلامی ایران درباره نشاندن هواپیماهای ایرانی از سوی دولت عراق گفت: این که هواپیماهای ایرانی حامل کمک های انسان دوستانه برای مردم سوریه توسط عراق بازدید می شوند مسئله قابل گذشت و توجیهی نیست و ما اعتراض خود را به این رویکرد اعلام کرده ایم.

وی تصریح کرد: این نقض مقررات و کنوانسیون های بین المللی است و بارها مشاهده شده که ادعاهای مطرح شده بی اساس بوده است.

مهمانپرست درباره برگزاری اجلاس تقریب مذاهب با محوریت سوریه در کشور عراق گفت: در باره موضوع سوریه از همه تلاش هایی که برای حل بحران این کشور می شود حمایت می کنیم و برای حمایت از حقوق مردم سوریه مذاکرات خود را دنبال خواهیم کرد.

مهمانپرست افزود: هر نوع اتفاقی را که منجر به تشدید بحران سوریه شود مخالف آرامش مردم سوریه ارزیابی می کنیم.

وی گفت: ما بحث نشست چهارجانبه را که از سوی رئیس جمهور مصر مطرح شد نیز دنبال خواهیم کرد.

مهمانپرست ادامه داد: ما از هر اقدامی که منجر به وحدت بین بخش های مختلف جهان اسلام شود حمایت خواهیم کرد و این جزء اصول اصلی و اولویت های ماست.

وی درباره برگزاری مسابقات فرمول یک در بحرین نیز گفت: وضعیت بحرین باید به صورت ریشه ای حل و برای برقراری ثبات و آرامش در این کشور حتماً باید صدای مردم شنیده شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: دخالت کشورهای دیگر در منطقه وضعیت را پیچیده تر خواهد کرد و موجبات اعتراض و نارضایتی بیشتر مردم را پدید خواهد آورد.

وی افزود: در شرایطی که مردم بحرین مورد سرکوب قرار می گیرند برگزاری چنین مسابقاتی باعث تشدید بحران در این کشور می شود و ما توصیه می کنیم خواسته مردم این کشور شنیده شود.

مهمانپرست درباره گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه ایران و مصر نیز گفت: در این گفتگو مسائل دو جانبه و همچنین موضوعات مربوط به حل بحران سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: بحث حضور گردشگران ایرانی در مصر و حضور گردشگران مصری در ایران نیز مورد توافق قرار گرفته و وزیر گردشگری دولت مصر این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.
کد مطلب: 28267
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *