۰
پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۵

نکاتی که برای امنیت گوشی‌های هوشمند باید بدانید

رییس پلیس فتای خراسان‌رضوی از دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند خواست امکان ردیابی و مدیریت از راه دور گوشی خود را فعال کنند و بلوتوث تلفن همراه خود را نیز همواره خاموش نگه دارند.
تلفن‌های همراه هوشمند به دلیل دارابودن سیستم عامل‌های مختلف در معرض هک قرار دارند که در صورت آگاهی کاربران از اقدامات امنیتی می‌توان از بروز خطرات جلوگیری کرد که در همین راستا رییس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی توصیه‌های امنیتی را به کاربران ارائه کرد.

سرهنگ سید محسن عرفانی با اشاره به افزایش آیتم‌های تلفن‌همراه هوشمند یا همان امکان نصب نرم‌افزارهای مختلف، گفت: این موضوع سبب شده که قابلیت‌های آن نیز افزایش یافته و به دنبال آن خطراتی به همراه دارد که از جمله آن شنود و دسترسی به اطلاعات است که باید کاربر گوشی تلفن‌همراه به امنیت گوشی خود توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع کاربران ازامکانات گوشی تلفن‌همراه خود برای جلوگیری از هک‌شدن و مورد سوءاستفاده قرار گرفتند، افزود: در کشور ما نیز به دلیل عدم آگاهی کافی در نحوه حفظ امنیت تلفن‌همراه این معضل ابعاد جدی‌تری به خود گرفته، به‌طوری‌که جاسوس‌افزارهایی امروزه مورد استفاده هکرها قرار می گیرد که قادر است کل تلفن‌همراه فرد را در اختیار بگیرد و بدون این که متوجه شود از آن استفاده کند و حتی مکان کاربر تلفن‌همراه را نیز شناسایی کند.

عرفانی ادامه داد: موبایل‌های هوشمند به دلیل استفاده از سیستم عامل‌های مختلف در معرض هک شدن قرار دارند که در صورت آگاهی از برخی نکات امنیتی می توان از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی با تاکید براینکه کلیه تدابیر امنیتی به‌کار رفته در رایانه شخصی باید در دستگاه تلفن همراه نیز لحاظ شود، گفت: کسانی که از تلفن برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند بر روی ایمیل های فریبنده کلیک نکنند زیرا ممکن است حاوی بدافزار باشد.

وی از کاربران خواست سیستم عاملی را انتخاب کنند که رمزگذاری را پشتیبانی و داده های ذخیره شده را در برابر هکرهای حرفه ای محافظت کند، و برای گوشی تلفن همراه خود حتما خودکلمه عبور انتخاب کنند.

عرفانی با اشاره به گزینه از بین بردن خودکار اطلاعات در تلفن‌های همراه هوشمند، از آنان خواست که این گزینه را فعال کنند تا پس از چند بار تلاش ناموفق افرا هکر برای وارد کردن کلمه عبور عمل کند.

رییس پلیس فتای خراسان‌رضوی از دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند خواست امکان ردیابی و مدیریت از راه دور گوشی خود را فعال کنند و بلوتوث تلفن همراه خود را نیز همواره خاموش نگه دارند.

به گفته وی، در صورت اتصال تلفن همراه از طریق اینترنت نیز باید «وای فای» آن را محدود کرد، چراکه ممکن است ترافیک اینترنت از طریق دیگر قابل نفوذ شود.

عرفانی با بیان اینکه کاربران باید از از آنتی ویروس یا برنامه امنیتی مناسب استفاده و آن را بروز کنند، اظهارکرد: دارندگان تلفن‌های همراه نباید پیامک‌های ناشناس را باز کرده و در صورت باز کردن آنها سریعا آن را پاک کنند چرا که ممکن است این پیامک حاوی یک کد یا نرم افزار باشد.

وی افزود: اگر فردی برای تماس، درخواست تلفن همراه از شهروندان کرد، آنان باید خود شماره را بگیرند و از وارد کردن کد به تلفن همراه جلوگیری کنند.
کد مطلب: 28390
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *