۰
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۰

من و فردوسی پور بی جنبه نیستیم

هم من کارم را بلدم و هم فردوسی‌پور. هیچ کدام هم آدم‌های بی‌جنبه‌ای نیستیم که بخواهیم از این مسائل ناراحت شویم.

علی کفاشیان  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره نکات مختلفی از جمله مواردی که درباره عذرخواهی فدراسیون ایران از عربستانی‌ها عنوان شده، همچنین تبانی در لیگ دسته اول و محرومیت هادی عقیلی صحبت کرد که در زیر می‌خوانید:

برخی سایت‌های عربی مدعی شدند شما در تماسی با رئیس فدراسیون عربستان داشته‌اید از این کشور بابت حضور در ایران و میزبانی کشورمان عذرخواهی کرده‌اید آیا این موضوع صحت دارد؟

به هیچ عنوان عذرخواهی‌ انجام ندادم زیرا اتفاق خیلی مهمی رخ نداده است که فدراسیون ایران بخواهد از کسی بابت آن عذرخواهی کند. یک صحبت دوستانه با رئیس فدراسیون عربستان داشتم که در مورد مباحث کاری و فوتبالی صحبت کردیم. من یک پیشنهاد نیز به رئیس فدراسیون عربستان دادم.

چه پیشنهادی؟

پیشنهاد دادم تا مسائل فوتبالی ایران و عربستان اعم از ملی و باشگاهی که بین این دو کشور به وجود می‌آید از حد فدراسیون‌های خودمان خارج نشود و سعی نکنیم آنها را به مراتب بالاتر بکشانیم. صحبت این بود که بتوانیم مشکلات را به صورت دوستانه با یکدیگر حل کنیم.

  اخیرا کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای خطاب به باشگاه استقلال موارد پرتاب نارنجک در دیدار مقابل الهلال را بازخواست کرده و خواهان توضیح این باشگاه شده. واکنش شما به پرتاب نارنجک در این دیدارها چیست؟

پرتاب نارنجک در هیچ کشوری آن هم در مسابقه فوتبال امری پسندیده و درستی نیست. این موضوع حالا می‌خواهد در ایران و یا هر کشور خارجی دیگر باشد ما به شدت این موضوع را محکوم می‌کنیم و فرقی هم نمی‌کند که باشگاه استقلال و یا پرسپولیس باشد. باید تلاش کنیم تا پرتاب نارنجک در ورزشگاه‌ها را در مجموع از بین ببریم چرا که این کار باعث می‌شود به فوتبال ملی ما ضربه وارد شود.

  هادی عقیلی نیز اخیرا به ایران سفر کرده و درباره حکم محرومیتش به مدت یک سال اعتراض داشته و توضیحاتی هم داده است آیا حکم او تغییر خواهد کرد؟

هنوز تصمیم گذشته پابرجاست. عقیلی باید درخواست خود را به کمیته انضباطی بدهد. قصد نداریم هیچ بازیکنی را اذیت کنیم اما وقتی پای منافع تیم ملی در میان است همه در برابر آن باید قانونمدار باشند. هادی عقیلی نیز باید این را بهتر از همه بداند البته ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و نیاز تیم ملی را هم در نظر خواهیم گرفت و در رای خودمان اثر خواهیم داد. عقیلی یکی از بازیکنان خوب تیم ملی است اما قانون برای همه یکسان است. هر کسی که غفلت بکند آن را پیگیری می‌کنیم.

  در مورد تبانی در لیگ دسته اول هم صحبت می‌کنید؟ نایب رئیس فدراسیون فوتبال از محرز شدن این تبانی خبر داده است چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است؟

در حال حاضر در بحث لیگ دسته اول مدارک و مستندات را جمع‌آوری می‌کنیم و نتایجی هم تاکنون برایمان ثابت شده است اما رای را باید کمیته انضباطی صادر کند. هیچ فرقی هم نمی‌کند فردی که رای علیه او صادر می‌شود چه کسی باشد. می‌خواهد مربی هر تیمی که باشد باید اگر خلاف کرده باشد در برابر قانون پاسخگو باشد.

  قصد دارید چه برخوردی با آنها انجام دهید؟

به شدت بحث این تبانی را پیگیری می‌کنیم و نمی‌گذاریم به هیچ تیمی ضربه‌ای وارد شود ما به دنبال فوتبال پاک هستیم و نباید نتایج در فوتبال با چند میلیون جابجایی تغییر کند. برخورد لازم را انجام می‌دهیم و حق را به حق‌دار خواهیم رساند.

  اخیرا در برنامه 90 حاضر شدید. نظرتان درباره عادل فردوسی‌پور چیست؟

این برنامه یکی از برنامه‌های پر بیننده تلویزیونی است و اندازه چندین برنامه تلویزیونی بیننده دارد. من هم به تیکه‌ها و برخوردهای فردوسی‌پور عادت دارم. این مسائل در جامعه فوتبال ما هم وجود دارد. همه هم با ادبیات عادل آشنا هستند.

از این مسائل ناراحت نشدید؟ آیا بار دیگر هم در این برنامه شرکت می‌کنید؟

من ناراحت نشده‌ام، اگر بار دیگر از من بخواهند که به برنامه 90 بروم چنین کاری را انجام خواهم داد. اینگونه نیست که حرف‌های فردوسی‌پور را در تصمیمات فوتبالی خود دخیل کنیم و آنها را اثرگذار بدانیم البته پیشنهاد و نظر همیشه خوب است به شرط آنکه سازنده باشد. اینطور نیست که بخواهیم هرآنچه که در برنامه 90 مورد استفاده قرار می‌گیرد ما در فدراسیون عملی کنیم.

  برنامه 90 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فوتبال ایران به برنامه 90 نیاز دارد این برنامه جایگاه خود را هم پیدا کرده است. هم من کارم را بلدم و هم فردوسی‌پور. هیچ کدام هم آدم‌های بی‌جنبه‌ای نیستیم که بخواهیم از این مسائل ناراحت شویم.

کد مطلب: 28481
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *