۰
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۳

شیخ قرضاوی: شیعیان مفسد فی الارضند

قرضاوی تاکید کرد: برادران ما برای مدتی طولانی بر آن صبر کردند..تمامی شیعیان علیه اهل تسنن عمل می‌کنند و مفسد فی‌الارضند.
مفتی اهل سنت مصری و پدر معنوی سلفی‌های تندرو با حمله به نخست‌وزیر عراق، شیعیان را مفسدان فی‌الارض خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «العراق نت»، «یوسف القرضاوی» مفتی مصری ساکن قطر، که پدر معنوی سلفی‌های تندرو به شمار می‌آید، با حمله به «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق، وی را به کشتار اهل تسنن با همکاری ایران و حزب‌‌الله متهم کرد.

وی در سخنانی تحریک آمیز و طائفه ای تاکید کرد: برادران اهل تسنن ما در عراق از خود و دینشان دفاع می‌کنند و برای آن می‌جنگند..اکنون عراق فقط برای شیعیان است و مالکی با پول و آبروی ساکنان آن بر آنها حکومت می‌کند و ایران از آن حمایت می‌نماید.

قرضاوی تاکید کرد: برادران ما برای مدتی طولانی بر آن صبر کردند..تمامی شیعیان علیه اهل تسنن عمل می‌کنند و مفسد فی‌الارضند.

وی در تحریک اهل سنت علیه شیعیان افزود: ما به مالکی و کسانی که او را تایید می‌کنند، هشدار می‌دهیم و می‌گوییم که این یک خطای بزرگ است زیرا شما در واقع با امت اسلامی می‌جنگید که ۹۰ درصد آنها را اهل تسنن تشکیل می‌دهند و برای همیشه ساکت نخواهند ماند.

رئیس اتحادیه علمای مسلمان که می‌گوید تظاهرات ملتها جهاد در برابر ظلم و فساد است، چندی پیش در موضعی کاملا متناقض با گذشته و همسو با عربستان سعودی، انقلاب ملت بحرین را فتنه توصیف کرد و گفت: رویدادهای بحرین انقلاب یک ملت نیست، بلکه انقلابی طایفه‌ای و فرقه ای است و با آنچه که در مصر، تونس و لیبی روی داده است، شباهتی ندارد.

از سوی دیگر وی به دلیل مواضع تندش علیه دولت سوریه و حمایت بی‌اندازه‌اش از تروریست‌های سوریه به پدرخوانده این تروریست‌ها معروف شده است.

قرضاوی که به اتخاذ مواضع جنجالی مشهور است، از کشورهای عربی خواسته بود که به دلیل حمایت های تهران و مسکو از حکومت دمشق، به تحریم اقتصادی و سیاسی ایران و روسیه بپردازند.

در حالی که تروریست ها مردم سوریه را روزانه هدف قرار می دهند و ارتش سوریه با گروههای تروریستی خارجی می جنگند، امام جمعه دوحه مسئولیت قتل مردم سوریه را متوجه ایران و روسیه دانست و افزود: شیخ حمد آل ثانی امیر قطر، خواستار جنگ علیه اسد شد ولی کسی را نیافت تا از او حمایت کند.
کد مطلب: 28586
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *