۰
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۷

نظر مشایی درباره سفرهای استانی

در این سفرها امکان شناخت بیشتر فرصت ها و ظرفیت های نقاط مختلف کشور فراهم می شود که این امر می تواند کمک شایانی به ارایه راهکارهای فقرزدایی در هر منطقه داشته باشد.
مشاور رییس جمهوری و رییس مرکز ملی مطالعات جهانی شدن گفت: سفرهای استانی رییس جمهوری فرصت شناسی و اقدام در جهت تامین نیازهای مردم و توسعه عدالت است.

ˈاسفندیار رحیم مشاییˈ روز یکشنبه در حاشیه ورود رییس جمهوری و هیات دولت به تبریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این سفرها بستری مناسب و گامی بزرگ برای شناسایی نیازهای واقعی هر منطقه و اقدام برای تامین آنهاست.

وی با تاکید بر اهمیت سفرهای استانی رییس جمهوری و تاثیر مثبت آن بر تسریع روند توسعه عمرانی کشور، خاطرنشان کرد: توزیع عادلانه امکانات و ثروت های ملی نخستین گام برای تحقق این هدف است.

رحیم مشایی شناخت ظرفیت های نقاط مختلف کشور و بهره گیری از آنها برای توسعه همه جانبه کشور را از دیگر عوامل ضروری برای ریشه کنی فقر عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در این سفرها امکان شناخت بیشتر فرصت ها و ظرفیت های نقاط مختلف کشور فراهم می شود که این امر می تواند کمک شایانی به ارایه راهکارهای فقرزدایی در هر منطقه داشته باشد.

مشاور رییس جمهوری اظهار کرد: حضور دولت در استان ها موجب می شود پیش از سفر تمام نیازها از سطوح پایین ارایه و در بخش ها، شهرستان ها و شوراهای برنامه ریزی و توسعه استان بررسی و در طول سفر استانی برای آن برنامه ریزی و راهکار ارایه شود.

وی اجرای این فرایند را عامل مهمی در شناسایی نیازهای اصلی کشور عنوان و اضافه کرد: این روند می تواند در جهت استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیت های کشور برای پیشرفت و آبادانی استان ها موثر باشد.

رییس جمهوری اسلامی ایران امروز در چهارمین سفر استانی خود میهمان مردم غیور و قدردان آذربایجان شرقی است که ۲۵ طرح عمرانی و صنعتی را با حدود ۲۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می کند.
کد مطلب: 28635
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *