۰
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۸
احمدی‌نژاد:

ملت ایران اسلام را بدون زور و شمشیر قبول کرد

رئیس‌جمهور با اشاره به سال حماسه اقتصادی گفت: حماسه برای تغییر بنیادین شرایط است و نیازمند فداکاری است، کسی که به دنبال منافع خود می‌دود هرگز نمی‌تواند حماسه آفرین باشد.
به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر استانی خود به استان آذربایجان شرقی، در جمع نخبگان و جوانان این استان با اشاره به اینکه جوانان باید قدر خودشان را بدانند، گفت: شما باید قدر استعدادهای الهی، ظرفیت به کمال رسیدن و زمان در اختیار خود را بدانید، در هر حادثه و موقعیتی که قرار می‌گیرید در مسیر کمال و بالا رفتن و خدایی شدن قرار بگیرید چرا که تمام ثروت دنیا قابل مقایسه با کمال انسان نیست.
رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه ملت ما امروز در نقطه عطف تاریخ قرار گرفته است اظهار داشت: یک دوره از تاریخ به پایان رسیده و دوره دیگری از آن آغاز شده است؛ در دوره‌ای طولانی قدرت و ثروت حرف اول را می‌زد اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر این طرز فکر شکست خورده است.
احمدی‌نژاد گفت: قدرت‌ و ثروت نتوانسته است سعادت و کمال انسان را تامین کند. امروز تمام ارزش‌های انسانی و الهی زیر پای قدرت و ثروت له شده است.مستکبران چند صد سال نقشه‌های مختلف را اجرا کردند، اختلافات و تعصبات را به وجود آوردند، اندیشه‌های ضد انسانی را حاکم کردند و امروز به دلیل مشکلات اقتصادی خود ثروت های آفریقا، خاورمیانه و آسیا را هدف قرار داده اند.
وی با اشاره به سفر خود به سه کشور آفریقایی گفت: برخی از سران این کشورها اصلا نمی‌دانستند که کشور آنها چقدر منابع طبیعی در اختیار دارد. ثروت آنها توسط شرکت‌های غربی غارت می‌شد و به تاراج می‌رفت.
رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش‌ها و کودتاهای کشورهای غربی در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین ‌گفت:مستکبران امروز به لحاظ تئوریک به پایان خط رسیده‌اند و تنها ابزار آنها بمب و تهدید نظامی شده است. معلوم است که جامعه انسانی چنین مسئله‌ای را نمی‌پذیرد.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز ما شاهد یک بیداری انسانی در سطح جهانی هستیم، گفت: امروز جامعه بشری به یک نقطه عطف رسیده است و نقش ملت ایران در این نقطه و عبور از این پیچ یک نقش انسانی و ویژه است چرا که ملت ایران در طول تاریخ صیقل خورده است.
وی گفت: تمام ویژگی‌های تاریخی ملت ایران، توسط جامعه بشری پذیرفته شده است. ملت ایران همواره در طول تاریخ به دنبال عدالت و کمال بوده و همیشه صلح را هدف خود قرار داده است.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران از حضرت زرتشت تا پیامبر گرامی اسلام را بدون زور و شمشیر قبول کرد، گفت:‌ممکن است برخی بگویند که ما ایران را فتح کردیم اما چه کسی می‌تواند ایران را فتح کند؟ ملت ایران با کمال میل دعوت پیامبر را پذیرفت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز یک فرصت تاریخی پدید آمده است، گفت: همه دعواها بر سر ساخته شدن ایران است البته ما تا از ایران سخن می‌گوییم به برخی برمی‌خورد. ایران یک سرزمین نیست بلکه یک فرهنگ و تاریخ متعالی است.
احمدی‌نژاد گفت: امروز باید ایران را بسازیم. البته ممکن است برخی مشکلات و بداخلاقی‌ها وجود داشته باشد. برخی تعصبات، خودخواهی‌ها و خودبرتربینی‌ها وجود داشته باشد. عده‌ای خود را برتر می‌دانند. برخی به قولی می‌گویند ما قبل از انقلاب یک زمین داشتیم و بعد از انقلاب ایران در زمین ما افتاد.
وی با اشاره به اینکه امسال سال حماسه اقتصادی است، گفت: حماسه برای تغییر بنیادین شرایط است. دفاع مقدس یک حماسه عظیم بود چرا که یک کشور تازه آزاد شده مورد حمله ستمگران قرار گرفت اما حماسه ملت ایران شرایط را تغییر داد.
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه امروز ما نیازمند حماسه‌ایم و موتور حماسه یک ملت جوانان هستند، گفت:‌ حماسه نیازمند فداکاری است. کسی که به دنبال منافع خود می‌دود هرگز نمی‌تواند حماسه آفرین باشد.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه فشارها و تحریم‌های موجود به دلیل دفاع مردم ایران از موجودیت خودشان است، گفت: من اطمینان دارم که امسال جوانان عزیز و ملت ایران حماسه‌ای خواهند آفرید و ملت ایران تمام قله‌ها را فتح خواهند کرد.
وی افزود: امروز تمام ملت ایران باید بدون هیچ تعصبی به دنبال ساختن ایران باشند و با یک حماسه بزرگ تمام شرایط را تغییر دهند.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه یک تصمیم بزرگ می‌تواند ۵۰۰ سال یک ملت را جلو بیندازد گفت: من اطمینان دارم که ملت ایران در یک حرکت یکپارچه حماسه بزرگی خواهد آفرید.
بنابراین گزارش پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور دو تن از نخبگان آذربایجان شرقی صحبت کرده و دغدغه‌های خود را بیان کردند.
کد مطلب: 28652
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *