۰
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۳
هفته آینده صورت خواهد گرفت؛

ارائه طرح دوفوریتی مشکلات مناطق زلزله‌زده به مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده موانع و پیشنهادات جمع‌بندی شده مناطق زلزله‌زده به صورت طرح دوفوریتی به مجلس ارائه می‌شود.
محمدحسین فرهنگی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده در جلسه بررسی موانع و مشکلات این مناطق از تهیه پیش طرحی برای جمع‌بندی موانع و پیشنهادات مناطق زلزله‌زده و ارائه آن به مجلس در قالب طرح دو فوریتی خبر داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در این پیش طرح پیش‌بینی معافیت مالیاتی، بیمه تأمین اجتماعی کارگران و سایر موانع لحاظ شده که در زمینه تسریع در امر بازسازی این موانع با تصویب قانون در مناطق زلزله‌زده آذربایجان این موانع برطرف می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تصریح کرد: برخی مواردی که در مصوبه اخیر دولت برای مناطق زلزله‌زده لحاظ شده در پیش طرح انجام شده پیشنهاد و به صورت قانون در مجلس مصوب خواهیم کرد.

وی، روند بازسازی در مناطق آسیب دیده از زلزله را به دلیل فرصت کوتاه زمانی تا رسیدن فصل سرما نیازمند تجدید نظر و تدارک برنامه متعدد در زمینه تسریع در عملیات اجرایی این اماکن برشمرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تصویب مصوبات جدید قانونی برای حمایت و پشتیبانی لازم از زلزله‌زدگان منطقه خبر داد و افزود: مجلس آمادگی دارد برای تسریع در عملیات اجرایی منابع جدید پیشنهادی را به صورت قانون در مجلس مصوب و به کمک زلزله‌زدگان بشتابند.

فرهنگی، تصمیمات و مصوب جدید هیئت دولت را در ارائه تسهیلات ویژه بلاعوض، و سایر موارد مربوط به زلزله‌زدگان در حوزه شهری و روستایی را بسیار قابل توجه عنوان کرد و از آمادگی مجلس برای همراهی با دولت در برای حمایت بیشتر از زلزله‌زدگان و تسریع در عملیات بازسازی خبر داد.
کد مطلب: 5746
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *