۰
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۱

ابراز نگرانی بان کی مون از وضعیت انسانی غزه

دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای به مسئولان نشست بین‌المللی فلسطین در آدیس آبابا، با ابراز نگرانی از اوضاع زندانیان فلسطینی اعلام کرد: اقدامات اسرائیل در بستن معابر اصلی غزه، اوضاع انسانی این منطقه را پیچیده‌تر می‌کند.
به گزارش  سایت شبکه فلسطین الیوم، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای با اشاره به اوضاع کنونی فلسطین نوشت: به عقیده من وضعیت سیاسی و اقتصادی موجود در اراضی فلسطینی نمی‌تواند ادامه یابد.

وی در این نامه که به مسئولان نشست بین‌المللی با موضوع فلسطین ارسال شد، تاکید کرد: نیاز به اقدامی گروهی برای تحقق صلح میان فلسطین و اسرائیل در سال جاری میلادی امری ضروری است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین خواهان پایان ناآرامی‌ها و حفظ آرامش در فلسطین شده و نسبت به اقدامات اسرائیل علیه زندانیان فلسطینی و نقض آتش‌بس در غزه ابراز نگرانی کرد و گفت: اقدامات اسرائیل در بستن گذرگاه‌های اصلی غزه، اوضاع انسانی این شهر را پیچیده‌تر می‌کند.

بان کی‌مون همچنین اسرائیل را به احترام به قوانین بین‌المللی حقوق بشر و اجرای توافقنامه‌های امضا شده به‌ویژه در خصوص زندانیان فلسطینی فراخواند و نسبت به ادامه تلاش‌های سازمان ملل برای تقویت و تحکیم آتش‌بس در غزه متعهد شد.

دبیرکل سازمان ملل در پایان با ابراز ناخرسندی نسبت به ادامه شهرک‌سازی‌ صهیونیست‌ها در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی، این اقدام را «غیرقانونی و مانعی در راه صلح» توصیف کرد.

این نشست قرار است در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی برگزار شود.
کد مطلب: 28803
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *