۰
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۹
باهنر:

حضرت آقا قرار نیست به کسی اجازه بدهد یا ندهد

کاندیدای ائتلاف ۵ نفره با بیان اینکه در صورت حضور هاشمی و تایید صلاحیتش با او رقابت خواهم کرد گفت: خوب نیست که هاشمی می گوید بعد از ملاقات مقام معظم رهبری تصمیم می گیرم حضرت آقا قرار نیست به کسی اجازه بدهد یا ندهد.
به گزارش مهر محمدرضا باهنر کاندیدای ائتلاف ۵ نفره در نشست خبری که امروز دوشنبه در خبرگزاری تسنیم برگزار شد ، گفت: برای اولین بار قرار است در کشور در یک روز دو انتخابات همزمان برگزار شود .این امر مهم و قابل توجه است. انتخابات در زندگی بسیاری از مردم تاثیر دارد. فعالان عرصه های سیاسی و اقتصادی نسبت به آن حساس هستند.
وی با بیان اینکه تعدد برگزاری انتخابات بهره وری را کم می کند افزود: سعی کردیم تعداد انتخابات را کم کنیم ولی این نباید باعث شود که یک انتخابات تحت تاثیر انتخابات دیگری قرار بگیرد. انتخابات شوراها بسیار مهم و موثر است چون سرنوشت مدیر شهرهای کشور را تعیین می کند.
باهنر در ادامه نشست در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه رابطه شما با ائتلاف پیشرفت و سه گانه به چه شکلی است گفت: ما در رابطه با ائتلاف پیشرفت مذاکره رسمی نداشتیم اما به صورت انفرادی بعضا ملاقات داریم. یک سری مذاکرات هم در رسانه ها انجام می شود . قرار بر این بوده این دو ائتلاف با هم جمع شوند و به یک نفر واحد برسند.
کاندیدای ائتلاف ۵ نفره به تفاوت ائتلاف پیشرفت با ائتلاف ۵ نفره اشاره کرد و گفت: فرق ما این است که ما قرار است قبل از پایان ثبت نام یک نفر را به عنوان کاندیدا معرفی کنیم اما ائتلاف سه نفره اعلام کرده که هر سه نفر ما ثبت نام می کنیم و بعد از آن کنار می کشیم. به نظر من کنار رفتن کاندیداها بعد از ثبت نام بسیار مشکل است.
باهنر در پاسخ به سئوال همان خبرنگار مبنی بر اینکه هزینه انتخاباتی شما چگونه تامین می شود گفت: انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس از نظر مالی تفاوت دارد. رسانه ملی با توجه به حجم وسیعی که در مورد معرفی برنامه های کاندیداها انجام می شود هزینه های کاندیدای ریاست جمهوری را بسیار کم می کند.
وی ادامه داد: البته اگر کاندیداها هزینه های خود را به صورت متمرکز تامین کنند هزینه بالا می رود ولی اگر به نسبت هوادارانشان در شهرستانها این بودجه را تامین کنند هزینه زیاد نخواهد بود. تا آنجایی که ما اطلاع داریم کسی از اموال شخصی هزینه تبلیغات خود را تامین نمی کند بنابراین همانطور که هزینه کردن به صورت پراکنده است منابع لازم نیز به صورت پراکنده از شهرهای مختلف جمع آوری می شود.
باهنر در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظرتان در مورد نظرسنجی ها چیست و شما در کجای نظرسنجی هستید گفت: نظرسنجی اگر بخواهد غنی و علمی باشد و دنبال واقعیت رود قائدتا گران تمام می شود . در ضمن در ایران دوستانی که کار نظرسنجی می کنند تجربه عمیق ندارند اما به صورت تجربی به نقطه هدف نزدیک می شوند.
کاندیدای ائتلاف ۵ نفره با بیان اینکه نظرسنجی ائتلاف ۵ گانه را ۵-۶ نهاد حکومتی انجام می دهد افزود: این نهادها بنا به وظیفه ای که دارند کار نظرسنجی را انجام می دهند. ما سعی می کنیم از آن نظرسنجی ها استفاده کنیم زیرا خودمان نمی توانیم نظرسنجی کنیم چون بسیار گران تمام می شود و حتی اگر بخشی از این نظرسنجی ها علمی نباشد اما با تقاطع قرار دادن می توانیم به یک واقعیت نزدیک شویم.
وی در ادامه نشست در پاسخ به سئوالی درباره اینکه چند نفر قرار است در انتخابات به عنوان کاندیدا حضور داشته باشند گفت: اینکه چند نفر ثبت نام می کنند معلوم نیست. ما می خواستیم قانونی در مجلس تصویب کنیم که شورای نگهبان نسبت به آن ایراد گرفت. بنابراین شورای نگهبان باید خودش آئین نامه ای بنویسد. در ضمن علاوه بر مواردی که در قانون اساسی ذکر شده مقام معظم رهبری فرموده اند افرادی که می خواهند کاندیدا شوند بهتر است توانمندی لازم برای اداره کشور را داشته باشند لذا من فکر می کنم تعداد رجل سیاسی و مذهبی به بیشتر از ۱۰ یا ۱۲ نفر نمی رسد.
باهنر در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیت الله هاشمی گفته است بعد از مشورت با مقام معظم رهبری در مورد حضور در انتخابات تصمیم می گیرم آیا به نظر شما این هزینه کردن از رهبری نیست گفت: کسانی که به مقام معظم رهبری مراجعه کردند همگی پاسخ یکنواخت شنیدند و غیر از این خبری نقل نشده . این شاید خوب نباشد که آقای هاشمی می گوید بعد از ملاقات با مقام معظم رهبری تصمیم می گیرم . حضرت آقا قرار نیست به کسی اجازه بدهد یا ندهد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که با توجه به اظهارات وزیر اطلاعات در مورد هاشمی آیا شما فکر می کنید در صورت حضور آیت الله هاشمی وی تایید صلاحیت شود گفت: در مورد تایید صلاحیت ما نباید اظهار نظر بکنیم. اگر هاشمی بیاید و تایید شود رقیب ما خواهد بود. بالاخره صلاح مملکت خویش خسروان دانند.
کاندیدای ائتلاف ۵ نفره در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه نظر شما درباره خبر شورای نگهبان مبنی بر درخواست برنامه از کاندیداها گفت: توصیه ای که دارم این است که یک مقداری هم کاندیداها در مورد کارنامه اشان بگویند. اینکه یک بیاید برنامه ای ارائه دهد و بگوید من دو ۲ را می کنم ۴ تا کار خیلی سختی نیست اما باید ببینیم آن فرد در گذشته چه کاری انجام داده است ولی در کل استقبال می کنم که شورای نگهبان هم برنامه بخواهد و هم کارنامه.
کاندیدای احتمالی انتخابات در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره تولید و وضعیت اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: تولید نیاز به سرمایه در گردش و تجهیزات مدرن دارد و با بهره وری بالا در ایجاد بازار مصرف مناسب می توانیم ظرفیت تولید را بالا ببریم. کار اقتصادی را نمی شود با زور انجام داد . باید با راه حل اقتصادی مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه یک سال و نیم قانون کسب و کار در مجلس تصویب شد گفت: اما خبری از اجرای آن در دولت وجود ندارد در حالی که این قانون باید به طور جدی اجرا شود.
باهنر ادامه داد: ما نمی توانیم از واردات بی نیاز شویم . بازار ما باید با بازار جهانی رقابت کند. تولید داخلی را باید تقویت کنیم اما به شرطی که حمایت از تولید داخلی باعث نشود کیفیت تولید پائین بیاید.
کاندیدای ائتلاف ۵ نفره در ادامه خاطره ای درباره پائین آمدن کیفیت تولید در کشور اشاره کرد و گفت: داماد من در بنگاه خودروسازی کار می کرد. من از او خودرویی را خریدم بعد از مدتی از من پرسید این خودرو چگونه است به او گفتم همه جایش صدا می دهد غیر از بوقش . واقعا هم همین طور بود . به او گفتم چرا این خودرو این طوری است گفت معمولا شانسی است و بعضی ها این طوری می شود . گفتم تخم مرغ شانسی نخریدم خودرو خریدم.
وی در ادامه نشست در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه از نظر شما اهمیت برنامه و تیم مشخص برای کاندیداها چیست گفت: شاید یکی از افرادی باشم که به شدت به کار کردن با برنامه اعتقاد دارم. بدون برنامه کار کردن بسیار ضایعات دارد البته مملکت صاحب برنامه است، برنامه چشم انداز که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته ولی روسای جمهور باید برنامه اجرایی خود را ارائه دهند.
باهنر در پایان در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد تفاوت ائتلاف ۵ گانه و ائتلاف پیشرفت گفت: دوستان اصولگرا چه در ائتلاف ۵ گانه چه در ائتلاف ۳گانه فرق چندانی با هم ندارند و از نظر ایدئولوژی سیاسی تفاوتی نداریم. ممکن است هر کسی خودش را کارآمد تر از دیگری بداند. راه حل این کار هم نظرسنجی هاست که مردم در مورد آن و کارآمدی نظر می دهند.
کد مطلب: 29370
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *