۰
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۸

هشدار القاعده:"به زنانی که روبنده ندارند اسید می‌پاشیم"!

يك گروه حامي القاعده در كشمير به زنان هشدار داد درصورت عدم استفاده از برقع يا صحبت با تلفن همراه در مكان‌هاي عمومي كشته شده و يا به صورتشان اسيد پاشيده خواهد شد.
به نوشته روزنامه ديلي تلگراف، اين تهديد درمنطقه جامو و كشمير هندوستان يادآور خاطرات برنامه‌اي مشابه در سال ۲۰۰۱ ميلادي است كه طي آن يك گروه حامي القاعده حملات اسيدي عليه چند زن ترتيب داد.

اين هشدار در ميان بحبوحه افزايش نگراني‌ها در هندوستان در پي وقوع تعدادي حملات اسيدپاشي عليه زنان و نگراني‌ها در انجام اين اقدامات در كشمير اعلام شده است.

در هند و چند كشور همسايه اسيدپاشي عليه زناني صورت مي‌‌گيرد كه از ازدواج با خواستگاران خود امتناع مي‌كنند يا متهم به هتك حرمت خانواده هستند.

در اعلاميه‌هايي كه در ناحيه "شوپيان" و با امضاي القاعده و لشگر القاعده منتشر شده، آمده است: ما از مردم مي‌خواهيم اطمينان حاصل كنند زنانشان در مكان‌هاي عمومي از روبنده استفاده مي‌كنند. در صورتي كه زني را بدون روبنده ببينيم، بر روي صورتش اسيد مي‌پاشيم. هر دختر جواني هنگام صحبت با تلفن همراه ديده شود، كشته مي‌شود.

يكي ديگر از اين گروه‌ها به نام "لشگر جبار" مسئوليت حملات اسيدي و تيراندازي به دختران را در سال ۲۰۰۱ ميلادي پذيرفت.

پرفسور نوراحمد بابا، گزارشگر و مفسر كشميري مي‌گويد: طي ۲۳ سال جنگ در كشمير، زنان اين منطقه آماج حملات عناصري نامطلوب قرار گرفته‌اند. با اين حال همين زنان نسبت به ساير همجنسان خود در ديگر مناطق جنگي از قدرت بيشتري برخوردارند. كمپين‌هايي براي اجبار زنان به منظور استفاده از برقع وجود داشته اما دوام آنچناني نداشته است.

اس.ام. ساهاي، سربازرس پليس كمشير نيز در اين باره گفت، تحقيقات در اين رابطه ادامه دارد، ممكن است اطلاعيه كار شبه نظاميان محلي براي انجام اعمال افراطي در منطقه باشد. شبه نظاميان در تلاش براي به خدمت گرفتن محلي‌ها براي انجام اقدامات خود هستند. ما پرونده‌هايي را در اختيار داريم كه نشان مي‌دهد اين شبه نظاميان قصد داشتند از پسران ۱۲ ساله براي اقدامات خود سوءاستفاده كنند.
کد مطلب: 2939
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *