۰
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۵

شمقدری نمی‌خواهد خانه سینما بازگشایی شود

عزمی برای فعالیت مجدد خانه سینما از سوی جواد شمقدری وجود ندارد و خانه سینما بر اثر یک ندانم کاری و نپختگی بحث تعطیلی‌اش مطرح شد و بعد از یک سال بسیاری از مجریان کشور پی به این ناپختگی بردند و امروز نیز دوباره با نپختگی بزرگتر مواجه هستیم.
محمدمهدی عسگرپور(مدیرعامل خانه سینما) با اشاره به نامه جدید جواد شمقدری به عظیمی(معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی) و همچنین صحبت‌های بعضی اعضای هیات دولت درباره بازگشایی خانه سینما می‌گوید:‌ رئیس سازمان سینمایی عزمی برای بازگشایی خانه سینما ندارد بلکه به دنبال یک مناقشه تازه است.

عسگرپور در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: اتفاقات اخیر دو جنبه دارد. یکی از آنها ظاهر قضیه است و دیگری نیت تصمیم‌گیران است. از آنجا که نیت خوانی کار بسیار سختی است ما فقط می‌توانیم ظاهر قضیه را بررسی کنیم.

وی با اشاره به اتفاقات پیش آمده برای خانه سینما در یک سال اخیر گفت: ظاهر قضیه این است که رئیس جمهور از حدود یک سال پیش اعلام کرده است که خانه سینما باید باز شود و این نظر وی تا آنجا ادامه داشت که ۲۱ شهریور سال قبل جلسه‌ای با اعضای خانه سینما برگزار شد و ایشان اعلام کردند که بازگشایی خانه سینما مسیر پیچیده‌ای ندارد و در حد اصلاح اساسنامه است و می‌توان طی یک یا دو هفته آن را حل و فصل کرد.

وی ادامه داد: همین قضیه چهار ماه طول می‌کشد و بعد وقتی به ظاهر نظرات اعضای کمیته اصلاح به خصوص کسانی که عضو دولت هستند توجه کنیم می‌بینیم که اظهارات آنها متناقض است.

عسگرپور ادامه داد: پروسه‌ای که قرار بود در چند هفته به سرانجام برسد تا چند ماه به طول می‌انجامد و به امروز می‌کشد که رئیس سازمان سینمایی نامه‌ای را به معاون خود می‌نویسد و از طرفی مشایی اعلام می‌کند که خانه سینما باید حتما در دولت دهم بازگشایی شود.

وی با اشاره نامه امروز جواد شمقدری به عظیمی گفت: نامه امروز یک ظاهر مشفقانه دارد و آن این است که انگار این قصد وجود دارد که مساله خانه سینما به سرعت حل شود اما دو نکته پنهان در این نامه وجود دارد که نگاه رئیس سازمان سینمایی را نشان می‌دهد و آن این است که عظمی برای باز کردن خانه سینما وجود ندارد.

وی ادامه داد: اولین نکته این است که در این نامه قرار شده است کمیته‌ای تشکیل شود که یکی از معاونین برود و کار بازگشایی خانه سینما را تسریع کند انگار که خانه سینما هیات مدیره ندارد. حال این سوال پیش می‌آید اگر خانه سینما هیات مدیره ندارد چطور در زمان اصلاح اساسنامه نمایندگان آنها در جلسه حضورپیدا کردند و یا بارها با نمایندگان آنها وارد مذاکره شدند.

عسگرپور افزود:‌ هرگونه فعالیت خانه سینما توسط هیات مدیره قابل پیگیری است و هر گونه اصلاح اساسنامه باید در هیات مدیره مطرح و در مجمع عمومی تصویب شود.

وی با اشاره به بند پایانی نامه شمقدری که یک ماه مهلت تعیین کرده آورده است: در اساسنامه پیشنهادی آمده است که بعد از ابلاغ اساسنامه تمامی صنوف عضو خانه سینما یک ماه فرصت دارند تا بروند خود را در مراجع قانونی ثبت قانونی کنند.

عسگرپور افزود: در حالی که اساسنامه تصویب نشده و در مجمع عمومی به رای گذاشته نشده این عمل نمی‌تواند صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ‌همین دو نکته نشان می‌دهد که عزمی برای فعالیت مجدد خانه سینما از سوی جواد شمقدری وجود ندارد و خانه سینما بر اثر یک ندانم کاری و نپختگی بحث تعطیلی اش مطرح شد و بعد از یک سال بسیاری از مجریان کشور پی به این ناپختگی بردند و امروز نیز دوباره با نپختگی بزرگتر مواجه هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قرار است خانه سینما با ۱۱ صنف قانونی جدید فعالیت کند، گفت: ‌از همان زمان جواد شمقدری و سایر دوستانش می‌گفتند قصد دارند خانه کارآفرینان سینما را راه‌اندازی کنند آنها می‌توانند هر خانه را با هر عنوان به جز عنوان خانه سینما تشکیل دهند ولی نمی‌توانند مکانی به عنوان خانه سینما تاسیس کنند زیرا خانه سینما ثبت قانونی شده است و اگر کسی از این نام سو استفاده کند می‌توان از آن شکایت کرد.

وی ادامه داد: هر چند من معتقدم که فعالیت آنها در حوزه صنوف به جایی نمی‌رسد زیرا آنها در بین صنوف سینمایی نه شخصیت جذابی دارند و نه نفود کلامی دارند.
کد مطلب: 29441
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *