۰
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۹

تعیین بازرسان وضعیت حقوق بشر در کره شمالی

سازمان ملل متحد امروز سه شنبه تیمی متشکل از ۳ بازرس ویژه حقوق بشر را برای بررسی اتهامات مربوط به شکنجه و وضعیت اردوگاه های کار در کره شمالی معرفی کرد.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز؛ به نظر می رسد حدود ۲۰۰ هزار نفر در اردوگاه های کار کره شمالی نگهداری می شوند و بازرسان ویژه حقوق بشر سازمان ملل قرار است به وضعیت کارگران در این اردوگاه ها و همچنین اتهامات مربوط به شکنجه رسیدگی کنند.
پیونگ یانگ وجود این اردوگاه های کار را تکذیب کرده است و به نظر می رسد با بازرسان سازمان ملل همکاری نکند. کره شمالی پیش از این اقدام سازمان ملل برای اعزام بازرسان حقوق بشر را در نشست شورای دیدبان حقوق بشر محکوم کرده است.
ولی تحقیقات و بررسی های شورای دیدبان حقوق بشر که از ۲۱ مارس آغاز شده و قرار است یک سال ادامه یابد، انتظار دارد تا بتواند اطلاعات کافی را از نجات یافتگان از این اردوگاه های کار به دست آورد تا با اثبات جنایت علیه بشریت زمینه لازم را برای اقدامات قانونی در آینده فراهم آورد.
یکی از مقام های رسمی دیدبان حقوق بشر در این باره تاکید کرد، شواهد کافی در خارج از کره شمالی در خصوص آنچه که در این کشور اتفاق می افتد، وجود دارد بنابر این دولت کره شمالی نمی تواند این اتفاقات را مخفی نگه دارد. این مساله دلیلی اصلی آن است که این تحقیقات و بازرسی ها باید انجام شود.
مایکل دونالد کربی قاضی پیشین دادگاه عالی استرالیا، سونیا بیسرکو پایه گذار کمیته حقوق بشر هلسینکی در صربستان و مرزوقی داروسمان از اندونزی که گزارشگر ویژه حقوق بشر در کره شمالی است اعضای این تیم سه نفره خواهند بود. ریاست این کمیسیون سه نفره بر عهده مایکل دونالد کربی خواهد بود.
کد مطلب: 29461
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *