۰
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۵
یک مقام کره شمالی اذعان کرد:

افتخار به وضعیت حقوق بشر

نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد ضمن انتقاد از آمریکا، وضعیت حقوق بشر در کشورش را افتخار آمیز خواند
به نقل از رویترز، "کیم سونگ" رئیس هیئت نمایندگی کره‌‌ شمالی در سازمان ملل متحد، مفاد گزارش نماینده‌ ویژه‌ این سازمان درباره‌ نقض حقوق بشر در این کشور را رد کرد و گفت : ما به سیستم حمایت از حقوق بشر در کشورمان افتخار می‌کنیم.
کیم سونگ در بیانیه‌ ای خطاب به ۱۹۳ عضو کمیته‌ حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت : سیستم حمایت از حقوق بشر ما بیمه‌ درمانی و آموزشی همه‌ مردم را به طور رایگان تامین می ‌کند.
در گزارش نماینده‌ ویژه‌ سازمان ملل متحد، از وضعیت دشوار زندانها و اردوگاه‌ های کار اجباری‌ انتقاد شده است که در آن ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار زندانی سیاسی این کشور به سر می برند.
رئیس هیئت نمایندگی کره‌‌ شمالی این اتهامات را بی پایه و اساس و محصول سیاستهای خصمانه‌ آمریکا و اتحادیه‌ اروپا علیه کره‌ شمالی دانست.
مرزوکی داروسمن، رئیس کمیته‌ حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور کره‌ شمالی، ، ضمن اشاره به همکاری نکردن مقامات این کشور در جریان اجرای ماموریت این کمیته گفت : از زمان ارائه‌ گزارش پیشین در ماه مارس امسال، کمترین تغییری در وضعیت حقوق بشر در کره‌ شمالی رخ نداده است.
کره‌ شمالی از سال ۲۰۰۶ ، پس از صدور بیانیه ‌‌ای مبنی بر محکوم‌ کردن این کشور به دلیل زیرپاگذاشتن موازین حقوق بشر از سوی سازمان ملل، همکاری خود را با این سازمان قطع کرده است.
به نوشته رویترز، کره‌ شمالی که حدود ۲۵ میلیون نفر جمعیت دارد کشوری بسیار فقیر است. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، بیش از ۱۶ میلیون نفر از مردم این کشور، از پیامدهای ناشی از سوء‌تغذیه رنج می ‌برند.
نماینده‌ ویژه‌ سازمان ملل در این رابطه یادآور شد که تامین هزینه‌ های نظامی این کشور هر ساله بخش اعظم بودجه‌ سالانه‌ آن را به خود اختصاص می ‌دهد.
کد مطلب: 12676
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *