۰
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۹

کنار رفتنم به نفع هاشمی خلف وعده است

در مورد حضور آقای هاشمی باید صبر کنیم و ببینیم که کدام کاندیداها به نفع ایشان کنار می روند، مسلما من کنار نمی روم چون قبلا به عده ای قول داده ام که می مانم چرا که آنها زحمت کشیده اند و کار کرده اند و این امر خلاف وعده خواهد بود.
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اینکه چه کسانی به نفع هاشمی کناره گیری خواهند کرد، گفت: در مورد حضور آقای هاشمی باید صبر کنیم و ببینیم که کدام کاندیداها به نفع ایشان کنار می روند اما مسلما من کنار نمی روم.

حجت الاسلام علی فلاحیان شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر سه آرایش در انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند اظهار داشت: در حال حاضر آرایش اصولگرایان، جریان دولت و اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند و این سه آرایش همچنان در صحنه هستند.

وی با اشاره به حضور هاشمی رفسنجانی در صحنه انتخابات و احتمال کناره گیری برخی کاندیداها گفت: در مورد حضور آقای هاشمی باید صبر کنیم و ببینیم که کدام کاندیداها به نفع ایشان کنار می روند، مسلما من کنار نمی روم چون قبلا به عده ای قول داده ام که می مانم چرا که آنها زحمت کشیده اند و کار کرده اند و این امر خلاف وعده خواهد بود.

وزیر اطلاعات دولت سازندگی با بیان اینکه با حضور هاشمی رفسنجانی احتمالا تغییراتی در کاندیداهای انتخابات ایجاد شود گفت: برخی از این کاندیداها به نفع آقای هاشمی کنار خواهند رفت و تغییراتی در تعداد کاندیداها به وجود می آید.

حجت الاسلام فلاحیان در پاسخ به سوالی در رابطه با سفرهای دولت به استانهای مختلف در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: یک رویکرد این سفرها پیگیری مصوبات قبلی هیئت دولت به این استانها بوده که البته هنوز گزارشی در این زمینه منتشر نشده است که آیا قولهایی که داده اند انجام شده یا نه.

وی ادامه داد: این سفرهای دولت به استانها پیامدی داشت و این پیامد این است که در سفرهای اخیر دولت به استانها از رئیس جمهور و هیئت دولت استقبال نشد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با کاندیدا شدن اسفندیار مشایی و ایجاد پیامدهایی در صورت رد صلاحیت وی گفت: همه این حرفها حدس و گمان است، شاید اینها عکس العملی در مورد رد صلاحیت مشایی نشان ندهند اما در صورت نشان دادن عکس العمل ممکن است مشکلاتی به وجود آید.

وی بیان داشت: هنوز اتفاقی نیفتاده و طبق قانون هرکسی می تواند نام نویسی کند و باید منتظر بود که آیا بعد از رد صلاحیت این افراد عکس العمل نشان می دهند یا نمی دهند.

حجت الاسلام فلاحیان همچنین در پاسخ به سوالی که رویکرد شما در صورت رئیس جمهور شدن و موضوع مذاکره با آمریکا چیست؟ گفت: آنچه به نفع ما است توسعه روابط با کشورهای همسایه و دوست است و در رابطه آمریکا بستگی دارد به معیاری که آنها بخواهند از قدرت و زور خود استفاده کنند و یا نخواهند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تحلیل ما این است که آمریکایی ها دچار مشکلات اقتصادی هستند گفت: آمریکا به لحاظ امنیت راهبردی نیز مسائل مهمتری برای آنها پیش آمده که خاورمیانه برای آنها اهمیت قبلی را ندارد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: در این راستا فکر می کنیم که بشود به آنها هم مذاکراتی کرد، ولی بالاخره آمریکای جهانخوار است و احساس می کند که باید زورگویی داشته باشد که در این راستا ما در صورت مذاکره با صلابت حضور پیدا می کنیم ولی معنای آن نیست که مذاکره نمی کنیم.

حجت الاسلام فلاحیان در پاسخ به سوالی در رابطه با عملکرد هاشمی رفسنجانی و اینکه آیا توان این را دارند در راس سیستم اجرایی کشور قرار گیرد، گفت: توان را باید ببینم خوشان چه می گویند، اما ایشان بالاخره هشت سال رئیس جمهور بوده اند مسلما مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... را بلد هستند.

وی ادامه داد: با این وجود روسای جمهور در همه جهان بیش از دو دوره نبوده اند، چرا که این زمان کافی است که هرچه در توان دارند به کار گیرند حالا رفسنجانی با چه تحلیلی تصمیم گرفته که کاندید شود من از آن خبر ندارم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با همراهی احمدی نژاد از مشایی گفت: آقای احمدی نژاد نظرش این است که مشایی ادامه دهنده راه وی است و بارها از او حمایت کرده و گفته است که می خواهد تمام توان خود را برای مشایی بگذارد.

حجت الاسلام فلاحیان با بیان اینکه بحث این است چقدر می خواهد برای مشایی توان بگذارد و اینکه آیا مشکلی ایجاد می شود در روند انتخابات یا نه هنوز معلوم نیست.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با سلامت انتخابات گفت: مجریان انتخابات یعنی شورای نگهبان و وزارت کشور همواره امانت دارمردم بوده اند اما اینکه افرادی و عناصری در حوزه ها به شکلهای مختلف تخلف نکنند را نمی شود ۱۰۰ درصد تایید کرد.
کد مطلب: 29881
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *