۰
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۰

نشانه‌ای از خروج گروه پ‌ک‌ک مشاهده نمی‌شود

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای مبنی بر خروج نیروهای پ‌ک‌ک از خاک ترکیه مشاهده نمی‌شود.
به گزارش تسنیم به نقل از تودی زمان ؛ ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه با انتشار بیانیه‌ای در روی سایت خود اعلام کرد هیچ شواهد یا مدارکی که نشان‌ دهنده خروج نیروهای پ‌ک‌ک از خاک ترکیه باشد تا کنون مشاهده نشده است. طبق توافق صورت گرفته میان حزب کارگران کردستان و مقامات ترکیه‌ای ۸ می زمان خروج گروه پ‌ک‌ک از خاک ترکیه اعلام شده بود.
نیروهای مسلح ترکیه در بیانیه‌ای که امروز (دوشنبه) در وبسایت خود منتشر کرده بود تاکید کرد پس از انجام عملیات‌های شناسایی گسترده از سوی پهپاد‌های این کشور هنوز نشانه‌ای از خروج نیروهای پ‌ک‌ک مشاهده نشده است.
در کنفرانسی خبری در اواخر ماه آوریل در کوه‌های قندیل که پایگاه نیروهای پ‌ک‌ک در شمال عراق به شمار می‌رود فرمانده جناح راست پ‌ک‌ک‌ و تعدادی از معاونان وی در بیانیه‌ای به صورت رسمی اعلام کردند که این گروه از ۸ می خروج از خاک ترکیه را آغاز خواهد کرد و تاکید کردند که این گروه به خروج خود در زمان مقرر و بدون درنگ پایبند خواهد بود.
حزب عدالت و توسعه برای پایان دادن به مشکل ده‌ها ساله تروریسم، اواخر سال گذشته میلادی مذاکرات خود را با رهبر گروه پ‌ک‌ک‌ آغاز کرد. اوجالان با وجود گذراندن ۱۴ سال در زندان همچنان از نفوذ زیادی در میان میلیون‌ها کرد حاضر در ترکیه برخوردار است.
گروه پ‌ک‌ک‌ از سوی ترکیه‌، اتحادیه اروپا و آمریکا در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفت. این گروه مدعی شده است که نیمی از ۷هزار عضوش در ترکیه و نیمی دیگر در شمال عراق حاضر هستند.
کد مطلب: 30004
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *