۰
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۷
تکمیلی

ارتش آزاد مسئولیت انفجار دمشق را بر عهده گرفت

رسانه‌های سوری اعلام کردند که انفجار تانکر حامل سوخت در دمشق، پشت هتل محل اقامت ناظران و نزدیک توقفگاه مقر ستاد کل ارتش رخ داده و تاکنون جراحت پنج نفر گزارش شده است.
 پایگاه خبری دام پرس سوریه گزارش کرد که انفجار صبح امروز دمشق در نزدیکی مقر ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح رخ داده است.

خبرنگار این پایگاه خبری اعلام کرد که نقطه دقیق این انفجار در کنار مسجد جامع الحسن پشت ساختمان اتحادیه سراسری کارگران در ابورمانه دمشق رخ داده است.

خبرگزاری فرانسه نیز با بیان اینکه خودروهای امدادی زیادی به محل اعزام شده و دودی غلیظ ناشی از احتراق تانکر سوخت به آسمان می‌رود اعلام کرد که محل حادثه در خیابان بیروت در منطقه ابورمانه دمشق در حلقه امنیتی محصور شد.

شبکه العربیه نیز در خبری فوری اعلام کرد که گروهک ارتش آزاد مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

دام پرس افزود که بسته انفجاری علت انفجار بوده که در زیر تانکر سوخت تعبیه شده بود. یکی دیگر از موقعیت‌های این انفجار همچنین پشت هتل «داما رز» دمشق محل اقامت ناظران بین‌المللی سوریه است.

در عین حال فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که حال همه ناظران خوب است و کسی از آنان به دلیل این حادثه آسیب ندیده است.



تلویزیون سوریه در زیرنویس خود تعداد مجروحان را سه نفر اعلام کرد اما پایگاه خبری عاجل سوریه نیز به نقل از یک منبع امنیتی در دمشق اعلام کرد که تاکنون ۵ نفر در این حادثه زخمی شده‌اند.

دام پرس همچنین اعلام کرد که در نزدیکی ورودی اصلی مقر ستاد کل درگیری‌هایی با افراد مسلح رخ داده است و انفجار خفیف بوده و بیشتر شبیه یک حریق است تا انفجار. درگیری هنوز ادامه دارد و تجهیزات و نیروهای سوری دقایقی پیش به محل اعزام شدند و نیروهای سوریه کنترل اوضاع را در اختیار دارند و عملیات نفوذ از ورودی اصلی شکست خورد.
کد مطلب: 3037
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *