۰
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۰

زمان و مکان اکران فیلم گذشته در ایران مشخص شد

باتوجه به اینکه باید برای نمایش در ایران یک نسخه کامل و اصلی ارائه شود و همچنین به دلیل زبان فیلم باید زیرنویس به فیلم اضافه شود، اکران آن در روزهای آینده برای عموم امکان پذیر نباشد.
فیلم سینمایی گذشته به کارگردانی اصغر فرهادی هرچند از سوی معاونت سینمایی مجوز لازم را برای اکران دریافت کرد و شورای صنفی نمایش نیز با اکران آن در روزهای آینده موافقت کرد اما تاکنون تاریخ دقیق آن مشخص نشده است.

حبیب کاوش(سخنگوی شورای صنفی نمایش) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با ابراز خشنودی از نمایش این فیلم همزمان با نمایش جهانی آن گفت: نمایش این فیلم از سوی وزارت ارشاد و شورای صنفی نمایش نه تنها بلامانع است بلکه این شورا از آن نیز حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد باتوجه به اینکه باید برای نمایش در ایران یک نسخه کامل و اصلی ارائه شود و همچنین به دلیل زبان فیلم باید زیرنویس به فیلم اضافه شود، اکران آن در روزهای آینده برای عموم امکان پذیر نباشد.

کاوش ادامه داد: به احتمال فراوان فیلم «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی برای نمایش در ۱۴ خرداد آماده می‌شود و از آن زمان فیلم اکران عمومی می‌شود. همچنین براساس بررسی‌ها این فیلم در گروه آفریقا اکران خواهد شد.

وی ادامه داد: اما این زمان یک زمان تخمینی است و هرگاه که فیلم برای اکران آماده باشد شورای صنفی نمایش مهیای لازم را برای اکران آن انجام می‌دهد.

علیرغم اینکه فیلم توسط معاونت سینمایی دیده شده اما باتوجه به اینکه نسخه ای که توسط معاونت سینمایی دیده شده نسخه ویژه بازبینی بوده مسئولان فیلم و کارگردان تمایلی برای اکران و نمایش این نسخه ندارند و قصد دارد تا یک نسخه با بهترین کیفیت را برای نمایش آماده کنند.
کد مطلب: 30435
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *