۰
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۷

اعلام قوانین جدید کشتی توسط فیلا

فدراسیون بین‌المللی کشتی قوانین جدید وضع شده در کنگره روز جمعه را از امروز اجرایی خواهد کرد.
فدراسیون بین‌المللی کشتی قوانین جدید را وضع کرد که بلافاصله به اجرا در خواهند آمد. تفاوت‌هایی میان قوانین کشتی آزاد و فرنگی وجود دارد اما تغییر قوانین خاص زیادی به چشم می‌خورد که بر روی هر دو رشته تأثیر می‌گذارد.

این قوانین به شرح زیر است:

• در نظر گرفتن امتیاز مجموع برای کل مسابقه

• ساختار مسابقه به ۲ زمان ۳ دقیقه‌ای تقسیم می‌شود.

• خاک کردن ۲ امتیاز دارد تا ارزش بیشتری نسبت به یک امتیاز هل دادن و بیرون راندن از تشک و امتیاز جریمه داشته باشد.

• تفاوت میان ضربه فنی وجود دارد. در کشتی آزاد ۱۰ امتیاز محاسبه خواهد شد در حالی که در کشتی فرنگی ۷ امتیاز خواهد داشت.

• در بازگشت ورزشکاران از مسابقات جهانی قبلی تفکیک وجود دارد؛ هرچند هنوز قطعی نشده که فقط ۲ نفر برتر از هر رشته برگردند یا ۴ ورزشکار برتر.

در کشتی آزاد، اولین اخطار کم‌کاری با هشدار زبانی انجام می‌شود. در صورت تکرار اخطار کم‌کاری، زمان ۳۰ ثانیه دیگر افزایش خواهد یافت. اگر هیچ یک از دو ورزشکار در این ۳۰ ثانیه امتیاز کسب نکنند، یک اخطار و یک امتیاز به سودی حریف ورزشکار کم‌کار داده می‌شود. به علاوه اگر هیچ ورزشکاری در ۲ دقیقه ابتدایی یک وقت امتیاز نگیرد، داوران باید یکی از کشتی‌گیران را به عنوان کشتی‌گیر کم‌کار انتخاب کنند. در این شرایط، کشتی‌گیر کم‌ کار باید در این ۳۰ ثانیه امتیاز بگیرد؛ در غیر این صورت امتیاز به حریف او داده می‌شود.

در کشتی فرنگی، فرایند اخطار کم‌کاری متفاوت است. اولین جریمه اخطار خواهد بود. دومین اخطار به این منجر می‌شود که حریف می‌تواند انتخاب کند، کشتی ایستاده یا روی خاک دنبال شود. سومین اخطار یک امتیاز به حریف می‌دهد. در چهارمین اخطار، زمان مسابقه به پایان خواهد رسید و کشتی‌گیر فعال برنده اعلام خواهد شد.

صحبت‌های بیشتری در این کنگره در خصوص اینکه آیا قوانین جدید را باید فورا به کار گرفت یا از اول ژانویه ۲۰۱۴ آنها را اعمال کرد، مطرح شد. هیئت رئیسه فیلا در جلسه روز جمعه خود با شروع اجرای قوانین موافقت کرد. در پایان بحث، لالوویچ تأیید کرد که قوانین از امروز تغییر خواهد کرد و قوانین جدید در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۳ در بوداپست به اجرا در می‌آید.

تغییر قوانین فیلا شامل حضور و دخالت بیشتر زنان ورزشکاران در پست‌های اجرایی فیلا است. در قوانین جدید آمده است که حداقل یک زن باید به عنوان نایب رئیس فیلا فعالیت کند. هیئت رئیسه جدید فیلا شامل ۱۹ عضو که توسط رأی گیری انتخاب می‌شوند؛ شامل ۳ کرسی ذخیره برای زنان و ۳ کرسی ذخیره برای قهرمانان المپیک یا جهان است.

قوانین جدید فیلا شامل ۱۵ کمیسیون مختلف می‌شود که برخی از این کمیسیون‌ها جدید هستند و برخی از کمیسیون‌های موجود بازسازی خواهند شد. در میان کمیسیون‌های جدید کمیسیون وزرش، کمیسیون زنان و کمیسیون ورزش برای همه به چشم می‌خورد. ساختار جدید همچنین به دو کمیسیون مختلف از دپارتمان بازاریابی قدیم، اسپانسرینگ، تلویزیون، اینترنت به کمیسیونی برای بازاریابی و اسپانسرینگ و یک کمیسیون جدید رسانه‌ای می‌شود. کمیسیون ورزشکاران گسترش خواهد یافت و در آن بازنگری می‌شود تا ورزشکاران نقش بیشتری در فرایند‌های تصمیم‌گیری فیلا داشته باشند.

این کنگره تصمیم هیئت رئیسه فیلا برای حذف قلاب و هنرهای رزمی آماتور به عنوان شیوه‌های شناخته شده در کشتی تحت مدیریت فیلا را تأیید کرد. وجود قرارداد برای چنین رقابت‌هایی از جمله قهرمانی جهان در کانادا، تکریم خواهد شد، با این حال فیلا چنین رویدادهایی با چنین شیوه‌هایی را پس از امسال میزبانی نخواهد کرد.

پانکریشن و کشتی ساحلی به عنوان شیوه‌های غیرالمپیکی کشتی زیر نظر فیلا باقی خواهند ماند.

برای اولین بار، فیلا رسانه‌ها را برای حضور و پوشش کنگره فیلا دعوت کرد. ۹۴ عضو رسانه‌ای از ۴۳ رسانه در این کنگره حضور داشتند.
کد مطلب: 30526
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *