۰
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۳

دیپلماسی کشتی ایران ضعیف است

دارنده شش مدال کشتی آزاد جهان و المپیک معتقد است کشتی ایران در کل تاریخ از نظر لابی کردن و رابطه گرفتن در فیلا ضعف داشته است.
علیرضا حیدری در مورد انتخابات فیلا و موضع ایران، اظهار کرد: باید ببینیم که مارتینتی در گذشته برای ما چه کار کرده است. اگر او دوباره سر کار بیاید باز هم فرقی نمی‌کند و چیزی برای کشتی ایران بهتر نمی‌شود. در مورد این که مسئولان فدراسیون کشتی می‌گویند اگر آنها به کنگره فیلا نروند سایر کشورها هم نمی‌آیند، باید دید رایزنی‌ آنها به چه نحوی بوده است و چه کشورهایی از حضور در کنگره امتناع می‌کنند، اما سابقه تاریخی نشان می‌دهد که در لابی کردن و ارتباط گرفتن در فیلا ضعف داشته‌ایم.

وی ادامه داد: اگر ما از مارتینتی حمایت کنیم و او رییس نشود، باید منتظر تسویه حساب گروه جدید فیلا با کشتی ایران هم باشیم. در حال حاضر مهم‌ترین مساله این است که در وضعیت جدید، با فیلا رابطه برقرار کنیم.

حیدری در ادامه گفت: متاسفانه ما در روابط بین‌الملل دچار معضل هستیم و حتی با وجود این که در آسیا اولیم نمی‌توانیم در این قاره رابطه خوبی برقرار کنیم که این مساله روابط عمومی ضعیف ما را نشان می‌دهد. در دنیا هم مثل آسیاست و ما باید در نوع روابط خود تجدید نظر کنیم تا هر کسی که انتخاب می‌شود بتوانیم کرسی داشته باشیم.

وی افزود: اگر لالوویچ هم بیاید می‌توانیم حرف بزنیم و نظرات خود را بگوییم. این طور نیست که روسها هر چه که می‌خواهند بگویند. البته باز هم به ضعف روابط بین‌الملل باز می گردم که از آن خیلی آسیب دیده‌ایم. یکی از دلایل آن عزل و نصب‌های زیاد در فدراسیون است که باعث می‌شود کرسی‌های خود را از دست بدهیم. در حالی که وقتی کرسی بین‌المللی داریم باید فراملی فکر کنیم تا آن را از دست ندهیم.

حیدری همچنین درباره تغییر قوانین و نوع دوبنده‌های جدید گفت: درست است که آمریکایی‌ها از نظر تنفسی از ما برترند و ما از این نظر به روسها برتری داریم و نبود دو بنده شاید باعث شود که روسها از این مساله نفع ببرند، اما این شرایطی است که برای همه یکسان است و کشتی‌گیران وظیفه دارند که خود را با قوانین جدید تطبیق دهند.

دارنده مدال برنز المپیک آتن در ادامه درباره ضعیف برگزار شدن جام تختی، خاطر نشان کرد: باز هم این مساله به روابط بین‌الملل ضعیف‌مان باز می گردد. البته درست است که به خاطر بعد مسافت کمی از کشورهای صاحب کشتی دور افتاده ایم، ولی می‌توان با کشورهای دیگر رابطه خوبی برقرار کرد و از آنها خواست که وقتی ما در رقابت‌های آنها شرکت می‌کنیم آنها هم به مسابقات ما بیایند.

وی افزود: فیلا خیلی بزرگ نیست و آدم‌های زیادی در آن حضور ندارند. می‌توان با رفاقت در سطح کلان از این گزینه استفاده کرد تا کشورها در رقابت‌های ما حاضر شوند. چون ما چیزی از نظر امکانات کم نمی گذاریم و جوایز خوبی هم پرداخت می‌کنیم. اما به خاطر ضعف روابط نمی‌توانیم کشورهای دیگر را به ایران بکشانیم.

حیدری ادامه داد: به طور مثال من با سایتی اف رفیق بودم و همین الان هم می‌توانم از او بخواهم که تیم خود را به ایران بیاورد. توافق‌نامه‌ای که در چند ماه حضور من در تیم ملی، با داغستان امضا کردیم کار بسیار خوبی بود تا تعامل داشته باشیم و باید این گونه با رفقای بین‌المللی مان رابطه برقرار کنیم.

قهرمان سال ۹۸ جهان درباره وضعیت فدراسیون و برگزاری انتخابات آن، اظهار کرد: به نظر من فدراسیون در حال حاضر شرایط خوبی ندارد. خود من از منتقدان یزدانی خرم بودم و اعتقاد داشتم که حضورش خوب نیست. ولی وقتی زحمت کشید باید در المپیک می‌ماند و بعد از آن انتخابات برگزار می‌شد.

حیدری در پایان گفت: فکر می‌کنم باید انتخابات فدراسیون‌ها بعد از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، چون دوره وزیر جدید چهار ساله است و می‌تواند با رییس فدراسیون تعامل داشته باشد، اما این گونه که در بین کار یک فدراسیون وزیر عوض می‌شود تا رییس فدراسیون با وزیر جدید هماهنگ شود، مشکلاتی به وجود می‌آید.
کد مطلب: 30099
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *