۰
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۸

تابش خواهان جلوگیری از اجرای یادداشت تفاهم آمیا شد

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به تفاهم‌نامه ایران با آرژانتین درباره پرونده آمیا، از رئیس مجلس خواست تا از طریق هیئت تطبیق مصوبات جلوی اجرای این مصوبه را بگیرد.
محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی عصر امروز پارلمان در تذکری با استناد به اصل ۷۷ قانون اساسی اظهار داشت: این اصل مقرر می‌کند که عهدنامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وی خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: چند ماه پیش پیرامون تفاهم‌نامه بین ایران با آرژانتین درباره پرونده آمیا و انفجار در ساختمان انجمن همیاری اسرائیل و آرژانتین در سال ۱۹۹۴ در اخطاری، مراتب اعتراض خود را اعلام کردم و ۱۷ نفر از نمایندگان مجلس نیز در تذکری نسبت به این موضوع معترض شدند. آن زمان ابراز نگرانی کردیم که این تفاهم‌نامه دست مقامات قضایی آرژانتین را برای بازجویی از مظنونین این حادثه که عمدتا مقامات عالیرتبه دولت‌های سابق هستند، باز می‌گذارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: آن زمان مسئولین وزارت امورخارجه گفتند که نهایی شدن این تفاهم‌نامه با توجه به تصویب مفاد آن در مجلس آرژانتین، نیازمند تصویب در مجلس ایران است. اما هفته گذشته هیئت دولت بدون اطلاع مجلس شورای اسلامی این تفاهم نامه را به تصویب رسانده‌اند.

تابش بر همین اساس از رئیس مجلس خواست تا از طریق هیئت تطبیق مصوبات، جلوی اجرای این مصوبه که استقلال ملی ما را مخدوش می‌کند بگیرد و اجازه ندهد که قاضی آرژانتینی از متهمین این حادثه در ایران بازجویی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به کاندیداهای تائید صلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بنده به عنوان کوچکترین عضو مجلس شورای اسلامی و از طرف جمعی از نمایندگان مجلس از تعهد و فداکاری جناب آقای هاشمی‌رفسنجانی که برای تحقق حماسه حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری که مورد تائید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، به مسئولیت تاریخی خویش عمل کردند، سپاسگذاری می‌کنم و امیدوارم اینگونه ایثار و از خودگذشتگی برای حفظ اعتلای جمهوری اسلامی ایران برای سایر مسئولان الگو شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس همچنین افزود: امیدوارم قدر سرمایه‌های معنوی و شخصیت‌های ممتاز و نمونه نظام فراتر از سرمایه‌های مادی دیده شود و حریم و حرمت آنها پاس داشته شود.
کد مطلب: 30930
مرجع : خبرگزاری تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *