۰
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۹
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:

هر ۵ روز در جاده‌ها به اندازه زلزله ورزقان تلفات داریم

سردار مومنی از آماده باش کامل این پلیس در تعطیلات شهریورماه (عید فطر و تعطیلات ۵ روزه تهران) خبر داد و گفت: پلیس طی این مدت در آماده باش کامل بسر می برد و در تمامی جاده های کشور با رانندگان خاطی، برخورد خواهد کرد.
هر ۵ روز در جاده‌ها به اندازه زلزله ورزقان تلفات داریم
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی به افزایش سفرهای برون شهری در تعطیلات ۵ روزه شهر تهران در ایام برگزاری اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد و نیز هفته آخر شهریور ماه اشاره کرد و افزود: پلیس طی این مدت در آماده باش کامل بسر می برد و در تمامی جاده های کشور با رانندگان خاطی که تعداد آنان اندک است، برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه جاده متعلق به تمامی مردم است، از شهروندان خواست به هنگام سفر، با توجه به شلوغی جاده ها و ترافیک، زمان بیشتری را به سفر اختصاص دهند و هنگام رانندگی عجله نکنند.

مومنی، با تاکید بر برخورد پلیس با هشت تخلف حادثه ساز، تصریح کرد: پلیس در صورت مشاهده این تخلفات، علاوه بر اعمال قانون، جریمه و دادن نمره منفی، خودرو را توقیف و به پارکینگ منتقل می کند.

این مقام ارشد پلیس راهور ناجا از استقرار نیروها و دستگاه‌های امدادی در هر ۱۰ کیلومتر از جاده‌های کشور خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امید است با استقرار نیروها در مناطقی که بیشترین تصادفات در شهریور ماه سال گذشته رخ داده است، شاهد کاهش چشمگیر مرگ و میر جاده‌ای باشیم.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: امیدواریم در مسیر شاهرود به سبزوار یک مرکز اقامتی برای ارائه خدمات به مسافران ایجاد شود تا شاهد کاهش تصادفات ناشی از خستگی در این محور باشیم.

به گفته وی، در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا، تصادفات رانندگی به علت خستگی، خواب آلودگی و کاهش تمرکز هنگام رانندگی، افزایش می یابد.

مؤمنی با اشاره به راه‌اندازی پلیس راه روستایی، گفت: هم اکنون پوشش راه روستایی با هماهنگی وزارت راه محقق شده و مابقی دستگاه‌ها نیز در این پروژه حضور دارند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: هم اکنون با اقدامات توسعه‌ای در راه‌های روستایی سرعت ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر افزایش یافته، این در شرایطی است که افزایش سرعت، افزایش حمل و نقل و متعاقب آن، تصادفات افزایش یافته که ضروری است حضور پلیس و دیگر دستگاه‌ها نیز پررنگ‌تر شود.

این مقام مسئول از نصب شبرنگ بر روی کامیون‌ها، کامیونت‌ها و تریلرها به صورت رایگان در یک طرح کوتاه مدت خبر داد و گفت: متأسفانه در تاریکی شب برخی از رانندگان چراغ‌های خودروهای سنگین را نمی‌بینند و همین عاملی بر افزایش تصادفات در سطح جاده‌های کشور شده است لذا با همکاری‌های صورت گرفته بین راهداری و پلیس قرار است بر روی خودروهای سنگین از محل منابع مشترک شبرنگ نصب شود.

وی در پایان همچنین از افزایش ۱۵ درصدی سفرها در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد .
سردار مومنی با بیان اینکه کاهش تلفات جاده‌ای یکی از ضرورت‌های بی‌بدیلی است که باید تمام دستگاه‌ها نسبت به آن به صورت جدی عمل کنند، تصریح کرد: تلفات ناشی از این تصادفات دست کمی از زلزله آذربایجان شرقی ندارد به طوری که به جرأت می‌توان گفت تلفات هر ۵ روز جاده‌های کشور برابر تلفات زلزله ورزقان است.
 
کد مطلب: 3107
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *