۰
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۳
در روند افزایش قیمت؛

نفت ۱۰۶ دلار شد

دنبال کاهش غیر منتظره ذخایر بنزین آمریکا ، قیمت جهانی نفت امروز برای هفتمین روز متوالی افزایش یافت و در بازار لندن به ۱۰۶،۱۷ دلار رسید.
نفت ۱۰۶ دلار شد
به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، افزایش تقاضای انرژی در اقتصاد آمریکا نشانگر بهبود نسبی وضعیت اقتصادی این کشور طی ماه‌های اخیر است و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت داشته است.
رشد قیمت نفت در هفت روز متوالی نیز از فوریه ۲۰۱۲ میلادی تا کنون بی سابقه بوده است. بر اساس این گزارش ، قیمت نفت امروز با یک درصد افزایش به بالاترین حد در هفت هفته اخیر رسیده است .



وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد: میزان ذخایر بنزین این کشور طی هفته گذشته بیش از ۱.۸ میلیون بشکه کاهش داشته است. وزارت بازرگانی آمریکا نیز اعلام کرد میزان ساخت و ساز مسکن در بازار این کشور طی ماه ژوئن افزایش یافته است و به بالاترین حد خود در چهار سال اخیر رسیده است .



این گزارش افزود: قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه اوت با ۹۵ سنت افزایش به بیش از ۹۰.۸۲ دلار رسیده است . قیمت نفت روز گذشته نیز با ۶۵ سنت افزایش به بیش از ۸۹.۸۷ دلار رسیده بود . قیمت نفت از ابتدای امسال تا کنون ۸.۳ درصد کاهش داشته است. در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر با یک درصد افزایش به بیش از ۱۰۶.۱۷ دلار رسیده است .



اختلاف بین قیمت نفت برنت و نفت آمریکا به بیش از ۱۵.۲۲ دلار رسیده است . وزارت انرژی آمریکا افزود:تقاضای نفت این کشور در چهار هفته گذشته به طور میانگین به ۱۹ میلیون بشکه در روز رسید.. بر این اساس میزان ذخایر نفت خام آمریکا نیز طی هفته گذشته با افت ۸۰۹ هزار بشکه ای روبرو شده است .
کد مطلب: 312
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *