۰
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۱۶
سردار هادیانفر:

برداشت غيرمجاز از حساب‌هاي بانكي، در صدر جرايم اينترنتي

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي، برداشت غيــرمجاز از حساب هاي بانکي با ۵/۴۸ درصد را بيشترين جرم در فضاي مجازي عنوان کرد و گفت: پس از برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانکي؛ جرايم اجتماعي، فرهنگي در مراتب بعدي قرار دارد.
برداشت غيرمجاز از حساب‌هاي بانكي، در صدر جرايم اينترنتي

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار "كمال هاديانفر" در حاشيه همايش روساي پليس فتا سراسر كشور در جمع خبرنگاران با اشاره به فعاليت ۱۵ ماهه اين پليس، اظهارداشت: طي اين مدت، شاهد رشد تصاعدي جرايم در فضاي مجازي بوده‌ايم.

وي از تشکيل پنج هزار و ۳۲۴ فقره پرونده وقوع در پليس فتا از زمان تاسيس آن تا به امروز خبر داد و خاطرنشان کرد: ميزان کشفيات پليس فتا در فضاي مجازي به ۶۰ درصد رسيده است.

اين مقام مسئول با بيان اينكه پليس فتا مشكلي در تخصص پرسنل و كاركنان ندارد، خاطرنشان کرد: ميزان دسترسي ها يکي از موانع اصلي است که در کشور وجود دارد كه با هماهنگي‌هاي انجام شده اين مشكلات در حال مرتفع شدن است.

به گفته رييس پليس فتا، كاهش بروكراسي منجر به افزايش كشف تا سطح ابلاغي ۸۰ درصد مي‌شود.

برداشت غيرمجاز از حساب‌هاي بانكي، در صدر جرايم اينترنتي

سردار هاديانفر، برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانکي با ۵/۴۸ درصد را بيشترين جرم در فضاي مجازي عنوان کرد و گفت: پس از برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانکي؛ جرايم اجتماعي، فرهنگي در مراتب بعدي قرار دارد.

وي تاکيد کرد: بايد توجه داشته باشيم که تغيير باورهاي ديني جوانان يکي از هدف گذاري هاي اصلي دشمنان درفضاي مجازي به شمار مي آيد.

ابلاغ رسمي پليس فتا به بانك مركزي در خصوص درگاه ها و حفره‌هاي امنيتي

اين مقام مسئول به برگزاري جلسات مشترك پليس فتا با بانك مركزي اشاره و تاكيد كرد: در اين جلسات هشدارهاي لازم در خصوص درگاه‌ها و حفره‌هاي بانك‌ها به روساي آنان رسما ابلاغ شد و بعضاً به برخي از بانك‌هاي ديگرنيز اعلام كرده‌ايم.

منع قانوني براي فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي وجود ندارد

سردارهاديانفر با بيان اينكه منع قانوني براي فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي وجود ندارد، تصريح کرد: پليس به دنبال مجرمان است و كساني كه در اين فضا به ارتكاب جرايم مبادرت كنند، حتما با آنان برخورد خواهد شد.

مجوزي براي فروش داروهاي غيرمجاز از طريق شبکه هاي اينترنتي صادر نشده است

رييس پليس فتا ناجا به رصد سايت‌هاي فروش داروهاي غير مجاز اشاره كرد و گفت: افراد براي سودجويي اقدام به فروش داروهاي غيرمجاز و غيربهداشتي در شبكه‌هاي اينترنت مي‌كنند كه اساسا اين عمل غيرمجاز بوده و هيچ مجوزي براي آنان صادر نشده است.

وي به عمليات "پانك‌آ ۴" با حضور ۷۴ كشور در حوزه فروش داروهاي غيرمجاز اشاره كرد و گفت: اين عمليات كه در عرصه بين‌الملل برگزار شد، يكي از عمليات‌هاي بزرگ مشترك بود كه در رتبه بندي اينترپل، پليس فتاي ايران جزء برترين كشورها انتخاب شد.
به گفته وي، در حال حاضر پليس فتا با هماهنگي اينترپل در صدد طرح‌ريزي عمليات مشترك "پانك‌آ ۵ " است.

آمريکا در پرونده هکري حمله به شرکت نفت بايد پاسخگو باشد

سردار هاديانفر درباره آخرين وضعيت حمله سايبري به شركت نفت، گفت: پليس فتا توانست درگاهي را كه اين تيم هكر از طريق آن به شركت نفت ورود پيدا كرده بودند را شناسايي كند اما نكته قابل توجه آن است كه آي پي (IP ) اين هكرها از طريق "پوروايدر" (provider ) آمريكايي ايجاد شده است.

وي با بيان اينكه پليس با هماهنگي مقام قضايي از آمريكا درخواست كرده است كه مالك IPهاي هكرهاي حمله‌كننده به شركت‌ نفت را معرفي كند، گفت: اين اقدام پليس ايران كاملا رسمي است اما آمريكا تا اين لحظه در قبال اين درخواست رسمي سكوت كرده است.

رييس پليس فتاي ناجا به پرونده‌اي ديگر در خصوص سرقت اطلاعات اشاره کرد و گفت: فردي در خارج از كشوربا طراحي بدافزاري اقدام به شناسايي مجرماني در داخل کشور کرده بود که فرد مزبور، برنامه طراحي شده خود را از طريق ميل به همدستانش در ايران ارسال کرد.

سردار هاديانفر تصريح کرد: اين برنامه در كافي‌نت‌ها نصب و مردم با مراجعه به كافي‌نت‌ها، اطلاعات خود را ناخواسته در اختيار اين افراد قرار مي‌دادند.

اين مقام مسئول تصريح کرد: اين برنامه اساسا براي سوء استفاده از اطلاعات افراد طراحي شده بود و از اين طريق اطلاعات مردم آنلاين به خارج از كشور ارسال مي‌شد.

توصيه رييس پليس فتا به شهروندان: مردم نبايد به كافي‌نت‌ها اعتماد كنند

رييس پليس فتا ناجا درباره ويروس "مدي" يا madi گفت: عوامل آمريكايي مدعي شده بودند كه اين ويروس از سوي ايران طراحي شده است، اما شركت كلبرسي اين ويروس را شناسايي و عنوان كرده كه اين ويروس نيز به ايران حمله كرده است.

اين مقام مسئول با طرح اين سوال كه اين ويروس توسط چه كسي توليد شده است، گفت: اساسا اين شيوه ويروس‌نويسي در ايران نيست و اينكه چرا در اين ويروس از زبان فارسي استفاده شده است نيز مبهم است.

سردار هاديانفر تصريح کرد: تاكنون هيچ آسيب و گزارش جدي در مورد ضربه زدن اين ويروس به سامانه‌هاي كشور دريافت نشده است.

رييس پليس فتا ناجا خاطرنشان کرد: بر اساس بررسي‌هاي اوليه اين اطلاعات به سرورهاي كانادايي منتقل مي‌شود، اما ممكن است از VPNهاي كانادايي استفاده شده باشد و كشور مقصد كانادا نباشد.



کد مطلب: 333
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *