۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۳
استاندار آذربایجان شرقی:

برای اعطای مسکن مهر به زلزله‌زدگان تلاش می کنیم

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تلاش می‌کنیم موافقت دولت را برای اینکه صاحبان خانه‌های تخریب شده در زلزله اخیر بدون در نظر گرفتن بند "ج" مشمول دریافت مسکن مهر قرار گیرند، اخذ کنیم.
 به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی، سفر مقام معظم رهبری به روستاهای زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان را قوت قلبی برای اهالی این مناطق و التیام بخش آلام مصیبت‌دیدگان دانست و افزود: حضور رهبر معظم انقلاب در میان آسیب‌دیدگان زلزله و در جمع مردم مصیبت‌دیده آثار شگرفی برجاگذاشت که بدیهی‌ترین آن تابیده شدن نور امید در قلب تک‌تک زجرکشیدگان این حادثه بود.

وی ادامه داد: اظهار محبت رهبر انقلاب به بازماندگان زلزله، تحمل رنج و درد این مصیبت را برای همگان آسان کرد و موجی از نشاط و امید مناطق حادثه‌دیده را فراگرفت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امدادرسانی اولیه در زلزله آذربایجان بی‌نظیر بود، افزود: ابراز رضایت ایشان از تلاش‌های گروه‌های امدادی و عملیات کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان، خستگی چند روز کار شبانه‌روزی را از تن مسئولان خارج کرد و اکنون با توان مضاعفی کار امدادرسانی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده را ادامه خواهیم داد.

علیرضابیگی ادامه داد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص استمرار امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده، بستر مناسبی را برای اجرای وعده‌های دولت در بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله فراهم کرده است و مسئولان استان تا تحقق کامل این وعده‌ها تمام تلاش خود را به کار خواهند بست.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبات کارگروه ویژه دولت در خصوص زلزله آذربایجان، اظهار داشت: دولت همت خود را برای بازسازی مناطق زلزله‌زده با تعریف ساز و کارهای لازم نشان داده و مصوبات این کارگروه نیز نماد عزم جدی دولت در گره‌گشایی از مشکلات مردم این مناطق است.

وی خاطرنشان کرد: دولت متعهد شده مبلغ ۱۰ میلیون ریال برای رفع مشکلات معیشتی آسیب دیدگان، ۲۰ میلیون ریال برای خانه‌هایی که آسیب جزئی دیده‌اند و ۴۰ میلیون ریال به عنوان سرمایه برای کسانی که منازل‌شان صد درصد تخریب شده به صورت بلاعوض بپردازد.

علیرضابیگی افزود: علاوه بر این دولت در نظر دارد برای بازسازی اماکن روستایی ۱۲۵ میلیون ریال وام کم بهره در اختیار روستاییان قرار دهد.

وی با اشاره به آسیب دیدن برخی خانه‌های مسکونی در شهرهای اهر، هریس و ورزقان گفت: تلاش می‌کنیم موافقت دولت را برای اینکه صاحبان این خانه‌ها بدون در نظر گرفتن بند "ج" مشمول دریافت مسکن مهر قرار گیرند، اخذ کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی از مردم مناطق زلزله‌زده خواست به آینده امیدوار باشند و به طور جدی در امر بازسازی این مناطق مشارکت کنند.
کد مطلب: 3347
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *