۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۶
روسیه:

حضور سازمان ملل در سوریه برای کاهش خشونت‌ها ضروری است

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای با ابراز تاسف از خودداری اعضای شورای امنیت از تمدید ماموریت ناظران بین‌المللی در سوریه، حضور سازمان ملل در این کشور را برای کاهش خشونت‌ها ضروری دانست.
 به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که مقامات مسکو در رابطه با خودداری شورای امنیت سازمان ملل متحد از تمدید ماموریت ناظران بین‌المللی در سوریه بسیار متاسف هستند و همچنان بر این مسئله تاکید دارند که حضور سازمان ملل در این کشور باید ادامه پیدا کند.

در بیانیه‌ای که در این رابطه روز جمعه در پایگاه اینترنتی رسمی وزارت خارجه روسیه قرار گرفت، آمده است: ما تاسف عمیق خود را در خصوص خودداری اعضای شورای امنیت از تمدید ماموریت ناظران سازمان ملل در سوریه اعلام می‌کنیم. در عوض بر این عقیده هستیم که لازم است تا حضور سازمان ملل باید در این کشور حفظ شود و حل و فصل بحران کنونی در سوریه در چارچوب طرح "کوفی عنان" و توافقات صورت گرفته در نشست «گروه اقدام» در ژنو صورت بگیرد.

در این سند تاکید شده است که روسیه ارزش زیادی برای نقش ناظران سازمان ملل متحد در حل و فصل این مناقشه قائل است و فعالانه در این اقدام مشارکت داشته و ناظران روس را در ترکیب این ناظران اعزام کرده بود. حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل کمک زیادی به کاهش خشونت‌ها در این کشور کرده بود.

شورای امنیت سازمان ملل ۱۶ آگوست (پنجشنبه) در پایان یک نشست غیرعلنی تصمیم گرفت که ماموریت ناظران سازمان ملل در سوریه را لغو کند.
کد مطلب: 3348
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *