۰
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۸

هشدار مسکو درباره اقدام غرب علیه سوریه

از دیدگاه رئیس جمهور روسیه، هرگونه تلاش برای اقدام [علیه سوریه] بدون تصویب شورای امنیت بی‌ثمر خواهد بود و اقتدار این سازمان بین‌المللی را تضعیف خواهد کرد."
به نقل از پرس تی وی، دمیتری پسکف، سخنگوی ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: "از دیدگاه رئیس جمهور روسیه، هرگونه تلاش برای اقدام [علیه سوریه] بدون تصویب شورای امنیت بی‌ثمر خواهد بود و اقتدار این سازمان بین‌المللی را تضعیف خواهد کرد."

چين و روسيه روز پنج‌شنبه (۲۹ تير، ۱۹ ژوئیه) پيش‌نويس قطعنامه پيشنهادي امريکا، فرانسه، آلمان و پرتغال را وتو کردند که در صورت تصويب بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل تحريم‌هايي را عليه دولت بشار اسد، رئيس جمهور سوريه اعمال مي‌کرد.

این سومین بار است که این دو کشور از آغاز ناآرامی‌های سوریه تا کنون، پیش‌نویس قطعنامه‌های شورای امنیت علیه دولت دمشق را وتو می‌کنند.

در پی وتو پیش‌نویس قطعنامه جدید، سوزان رایس، نمانیده امریکا در سازمان ملل تهدید کرد که واشنگتن و هم‌پیمانان این کشور خارج از شورای امنیت سازمان به دنبال شرکای دیگر برای اقدام علیه سوریه خواهند بود.

سوريه از ميانه ماه مارس سال گذشته ميلادي تا کنون صحنه ناآرامي‌هاي خونين است که در پي آن بسياري از مردم اين کشور از جمله شمار زيادي از نظاميان و نيروهاي امنيتي سوريه کشته شده‌اند.

دمشق "قانون‌شکن‌ها، خرابکارها و گروه‌هاي تروريستي مسلح" را عامل ناآرامی می داند و بر اين باور است که تمامي اين ناآرامي ها از خارج سازمان‌دهي و رهبري مي‌شوند.
کد مطلب: 459
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *