۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۳
یحیی آل اسحاق:

تقویت دیپلماسی اقتصادی کشور ضروری است

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران بر ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: باید توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی با کشورهای دیگر در اولویت وزارت امورخارجه و سفیران کشورمان باشد.


یحیی آل اسحاق در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: تهدیدهای اقتصادی دشمنان بر ضد مردم ایران اسلامی جدی تر شده است و باید همه تلاش کنیم با بهبود فضای اقتصادی در داخل کشور توطئه های غربی ها را خنثی کنیم.
وی گفت: باید نقاط قوت خود را شناسایی و تقویت کنیم و مسایل اقتصادی از حاشیه به متن سیاست خارجی کشور وارد شود و جذب سرمایه گذاری های بین المللی در اولویت دستگاه روابط خارجی کشور باشد.
یحیی آل اسحاق با بیان اینکه تحریم های اخیر غربی ها فرصت خوبی برای استفاده از ظرفیت کامل بخش خصوصی در عرصه های متنوع صنعت نفت تا مخابرات و دیگر بخش ها فراهم شده است، افزود: بهترین فرصت برای بهینه سازی الگوی مصرف و تحقق کامل سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی است.
وی با بیان اینکه رهایی اقتصاد ملی از تکیه آسیب پذیر به صادرات نفت خام همواره یک آرزو بوده است، گفت: امروزه با تقویت تولید واقعی و ثروت در دیگر بخش های اقتصادی کشور مانند کشاورزی، صنعت و اقتصاد دانش محور می توانیم به این هدف نزدیک شویم و با هر توطئه ای که مواجه می شویم باید دهها روش خنثی کننده و عبور از تحریم و همچنین کشف روابط جدید تولید ثروت فراهم کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران تاکید کرد: در داخل کشور نباید برخی اقدام ها و طرح ها بازدارنده گردش آسان اقتصادی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران تاکید کرد : تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو میدان دادن به فعالان اقتصادی است و باید همه ارکان نظام ، وحدت و انسجام ملی داشته باشند.
یحیی آل اسحاق تاکید کرد : بخش خصوصی می تواند در همه عرصه ها از جمله فروش نفت تا اجرای طرح های زیربنایی همکاری کند و برای تقویت اقتصاد مقاومتی باید بخش خصوصی با حداکثر زمینه سازی وارد عرصه شود.
وی گفت : عوامل خارجی مشکل ساز برای اقتصاد ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره مطرح بوده است و امروزه به شدت وارد حوزه اقتصاد شده اند تا بر مردم فشار بیاورند.
آل اسحاق تصریح کرد : برای مقابله با این تهدیدها باید وحدت فرماندهی داشته باشیم و همه در یک مسیر حرکت کنند و از همه ظرفیت های کشور برای ساماندهی مسائل اقتصادی استفاده کنیم، اگر دشمن یک پنجره را می بندد باید ۱۰ پنجره را باز کنیم و نباید پنجره های دیگر را خودمان ببندیم.
آل اسحاق گفت: به انسجام واقعی نیاز داریم و هر گونه تلاطم و اختلاف در شرایط فعلی ، سم مطلق است و باید همه قوا و ارکان نظام وحدت نظر داشته باشند و این وحدت نظر هم خط قرمز نظام باشد.
وی افزود: امروز فرماندهی اجرایی کشور با دولت است باید از دولت حمایت کنیم، دولت فرمانده مقدم جبهه اقتصادی است و باید به همه میدان دهیم و بخش خصوصی با همه توان وارد میدان شود.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران اظهار داشت : به حمایت های بانکی نیاز داریم و زمینه برای حضور نخبگان و صاحبنظران فراهم شود.
آل اسحاق افزود : نمی توان مسائل اقتصادی را به روش غیراقتصادی حل کرد و حوزه اقتصاد هم ادبیات، فرمول و افراد خاص خود را دارد.

کد مطلب: 3349
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *