۰
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۲

بلغارستان: متهم کردن کشوری خاص به دست داشتن در انفجار بورگاس اشتباه است

وزیر خارجه بلغارستان در واکنش به اتهام افکنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران درباره انفجار فرودگاه بورگاس گفت: نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت کشور یا سازمانی خاص در زمینه این انفجار "اشتباه" است، ما در ابتدای مرحله تحقیقات هستیم.
به گزارش فارس به نقل از هاآرتص، "نیکلای ملادنف"، وزیر خارجه بلغارستان در واکنش به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره انفجار اتوبوس حامل اسرائیلی ها در فرودگاه بورگاس بلغارستان که ایران و حزب الله را متهم کرده بود، گفت که نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت کشور یا سازمان خاصی درباره این انفجار "اشتباه" است.

در همین حال پلیس بلغارستان فیلم و عکسی را از مظنون به بمبگذاری در فرودگاخ بورگاس را منتشر کرد.

بنابر این گزارش دوربین‌های مراقبت فرودگاه و پارکینگ خودروها از این فرد که یک ساعت قبل از انفجار در حال گشت زنی در فرودگاه و پارکینگ خودروها بوده، فیلمبرداری کرده‌اند. در این عکس فردی با چهره قفقازی و با موهای بلند که لباس اسپرت به تن کرده است دیده می شود.


تصویر منتشر شده از عامل انفجار بورگاس

بر اساس این گزارش، این فرد گواهینامه رانندگی صادر شده از میشیگان آمریکا را با خود داشته است.

ملادنف گفت: این اشتباه و نادرست است که در مرحله تحقیقات، انگشت اتهام را به سمت کشور و سازمان خاصی نشانه رفت. ما در ابتدای تحقیقات هستیم و نتیجه گیری بدون بررسی اشتباه است.

وی افزود: تحقیقات برای کشف فردی که در پشت این ماجرا قرار دارد ادامه خواهد یافت. آنچه که ما در این مرحله می دانیم این است عامل بمبگذاری ظاهری خارجی و یک گواهینامه رانندگی از میشیگان دارد.

رسانه‌های خبری بلغارستان نیز پیشتر به نقل از "بویکو بوریسوف" نخست‌وزیر این کشور گزارش دادند که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد یک فرد انتحاری با انجام عملیاتی موجب انفجار اتوبوس حامل اسرائیلی‌ها شده است و این فرد دارای گواهینامه آمریکایی است.

در همین حال، گزارش هایی در رسانه های بلغارستانی منتشر شد مبنی بر اینکه عامل بمبگذاری فردی به نام "مهدی محمد غزالی"، شهروند سوئدی و با اصلیت الجزایری و دانمارکی است. هر چند که برخی اخبار این موضوع را به نقل از مقامات بلغاری این موضوع را تکذیب کردند.


مهدی محمد غزالی، شهروند سوئدی (با اصلیت الجزایری و دانمارکی) که رسانه های بلغاری او را عامل انفجار عنوان کردند

روز چهارشنبه در حادثه انفجار اتوبوسی در فرودگاه بلغارستان که سرنشینان آن اسرائیلی بوده‌اند، دست‌کم ۷ نفر کشته و ۲۵ نفر زخمی شدند.

پس از این حادثه، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ایران را عامل حادثه انفجار اتوبوس توریست‌های اسرائیلی در بلغارستان دانست و گفت که اسرائیل "با قدرت به حملات تهران پاسخ می‌دهد".

وی طی بیانیه‌ای مدعی شد:"تمامی علایم ایران را نشان می‌دهد. اسرائیل با قدرت به ترور ایرانیان جواب خواهد داد."

از سوی دیگر "ایهود باراک" وزیر جنگ اسرائیل گفت که حمله به اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بلغارستان، سخت و خطرناک بوده و بخشی از جنگ اسرائیل با ایران و حزب‌الله است.

از سوی دیگر، تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که تمامی نشانه‌ها در حمله به گردشگران اسرائیلی در بلغارستان، به حزب‌الله و ایران اشاره دارد.

سفارت ایران در بلغارستان طی بیانیه ای ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره حملات انتحاری به اتوبوس حامل اسرائیلی‌ها در بلغارستان را رد و تاکید کرد: موضوعاتی که از سوی مقامات رژیم صهیونیستی درباره احتمال مشارکت ایران در این انفجارها بوده، بی اساس است و این رویکر معمول صهیونیست‌ها بوده که از آن اهداف سیاسی را دنبال می‌کنند و دلیل ضعف افرادی است که این اتهامات را مطرح می‌کنند.

کد مطلب: 335
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *