۰
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۵

كشتار مسلمانان در میانمار كشتار انسانیت است

عضو هیأت رئیسه مجلس علمای اندونزی گفت: از دیدگاه اسلام، كشته شدن حتی یك انسان بیگناه برابر با كشته شدن انسانیت است، در حالی كه شاهد قتل عام مسلمانان میانمار به دلیل تلاش آنان برای دستیابی به ابتدایی ترین حقوق قانونی خود هستیم.
'عمر شهاب' در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در جاكارتا، با محكوم كردن كشتار مسلمانان در میانمار و عدم توجه جوامع بین الملل به این مسأله بغرنج، این جنایات را جزئی از گناهان كبیره نامید و خاطرنشان كرد: امت مسلمان جهان باید به پشتیبانی از مسلمانان مظلوم میانمار بپردازند و تلاش كنند تا از ترور انسانیت در آن كشور جلوگیری شود.

این عالم اندونزیایی با انتقاد از سكوت نهادهای بین المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار داشت: این شورا معمولأ در مواقعی كه بحران ها به ضرر منافع خود باشد، اتخاذ موضع می كند، این در حالی است كه كشتار مسلمانان بیگناه با سكوت آنان مواجه شده كه موجب شرم این نهاد بین المللی است.

وی، تنها راهكار موجود برای توقف كشتار مسلمانان در میانمار را از طرق دیپلماتیك دانست و خواهان انجام اقدامات دیپلماتیك كشورهای مسلمان و اسلامی بویژه اندونزی و ایران شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس علمای اندونزی در بخش دیگری از این گفت وگو، موضع علمای اندونزی در این خصوص را محكومیت كشتار مسلمانان عنوان و تصریح كرد: از دیدگاه علما هرگونه توسل به خشونت بجز شرایطی كه انسان به دفاع از حقوق خود بپردازد محكوم است، لذا باید به پا خاست و از كشتار انسانیت در میانمار جلوگیری كرد كه در غیر اینصورت از دین اسلام خارج شده ایم.

درگیری های قومیتی ماه های اخیر در میانمار موجب كشته شدن شمار قابل توجهی از مسلمانان این كشور شده است.

سكوت مقامات میانمار و مهاجر خواندن مسلمانان این كشور توسط آنان بدون ارایه هیچ سند و مدرك معتبر برای این ادعا، نگرانی ها را درخصوص وضع مسلمانان در این كشور افزایش داده است.


کد مطلب: 336
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *