۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۷
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

تحقیق و تفحص از پروژه مسکن مهر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تحقیق و تفحصی از کل مسکن مهر در دستورکار این کمیسیون است که در واقع این تحقیق و تفحص هم بانک مرکزی و هم وزارت راه و شهرسازی را در بر می‌گیرد.
جعفر قادری نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و مسکن مهر اشاره کرد و اظهار داشت: ‌این تحقیق و تفحص در رابطه با مسکن مهر بوده و از سوی اکثر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به امضاء رسیده است.

وی ادامه داد: بیش از ۵۳ درصد خطوط اعتباری که بانک مرکزی برای بانک‌ها باز کرده است، در اختیار بانک مسکن گذاشته شده ‌و اکنون بانک مسکن یکی از مقروض‌ترین بانک‌ها به بانک مرکزی است لذا این موضوع سبب بالا رفتن پایه پولی شده و نقدینگی را در کشور افزایش می‌دهد که این موضوع یکی از محورهای تحقیق و تفحص است.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود تصریح کرد: همچنین در برخی از شهرها در ساخت مسکن مهر افراط شده، به صورتی که بدون وجود داوطلبی برای این مسکن‌ها، خانه‌های بسیاری در قالب مسکن مهر ساخته می‌شود که این موضوع نیز یکی دیگر از محورهای تحقیق و تفحص است.

قادری افزود: همچنین نحوه واگذاری ساخت مسکن‌ها به پیمان‌کاران نیز یکی دیگر از محورهای تحقق و تفحص است چراکه در این واگذاری‌ها به برخی افراد حرف و حدیث‌هایی وجود دارد همچنین محور دیگر این تحقیق و تفحص به نحوه و کیفیت ساخت مسکن مهر مربوط است.

به گفته وی، نوع زیرساخت‌های مسکن مهر و انتخاب مکان‌هایی برای ساخت این مسکن‌ها از دیگر موارد تحقیق و تفحص است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه این تحقیق و تفحص از کل مسکن مهر است، گفت: در واقع این تحقیق و تفحص هم بانک مرکزی و هم وزارت راه و شهرسازی را در بر می‌گیرد یعنی در بحث مسکن مهر موضوع وام‌ها و استقراض بانک مسکن به بانک مرکزی مربوط می‌شود و دیگر محورهای این تحقیق و تفحص مربوط به وزارت راه و شهرسازی است.

قادری اضافه کرد: همچنین به اعتقاد برخی نمایندگان از زمانی که وزارت مسکن و راه و ترابری ادغام شد، عملاً بحث راه به حاشیه رانده شده و تمام فعالیت‌های وزارتخانه راه و شهرسازی معطوف به ساخت مسکن مهر شده است لذا این موضوع نیز یکی دیگر از محورهای تحقیق و تفحص است و انشالله پس از تعطیلات مجلس این تحقیق و تفحص به هیئت‌رئیسه تقدیم می‌شود.
کد مطلب: 3370
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *