۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۰
سازمان ملل گزارش داد:

جنايت عليه بشريت در سوريه

يك كميسيون تحقيق سازمان ملل طي گزارشي اعلام كرد كه نيروهاي مخالف در سوريه مرتكب جرايم جنگي و جنايات عليه بشريت شده‌اند.
يك كميسيون بين المللي تحقيق درسازمان ملل كه از سوي شوراي حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو موظف به انجام تحقيقات در مورد خشونت‌هاي صورت گرفته در جريان مناقشات داخلي در سوريه شده بود، گزارش داد كه جرايم جنگي از جمله كشتار غيرقانوني، حمله عليه غيرنظاميان، شكنجه و نقض گسترده حقوق بشر از جمله خشونت‌هاي جنسي و اعدام‌هاي فرقانوني در اين كشور رخ داده است.

گفته مي‌شود از ۱۷ ماه پيش تاكنون در حدود ۱۷ هزار نفر كه اغلب آنها غيرقانوني هستند در نتيجه خشونت‌ها در سوريه جان خود را از دست داده‌اند.

در اوئل ماه ژوئن، شوراي حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقيقات ويژه در مورد قتل عام شهر حوله شد و در يك قطعنامه هرگونه استفاده از نيروها عليه غيرنظاميان را به شدت محكوم كرد.

در اين گزارش آمده است كه وضعيت در اين كشور خاورميانه در طول شش ماه اخير به شدت رو به وخامت رفته و خشونت‌ها گسترش يافته است.

به گزارش پايگاه خبري سازمان ملل، عدم دسترسي به سوريه يكي از موانع بر سر راه كميسيون براي انجام تحقيقات و عمل به وظيفه‌اش بوده است اما اين كميسيون در نتيجه مصاحبه با قربانيان اين حوادث اطلاعاتي دست اول در اين زمينه به دست آورده است.

اين كميسيون در جريان انجام تحقيقات خود از ۱۵ فوريه با ۱۰۶۲ نفر مصاحبه كرده و قرار است گزارش خود را به طور مفصل در بيست و يكمين نشست شوراي حقوق بشر در ۱۷ سپتامبر ارائه دهد.
کد مطلب: 3379
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *