۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۴
رئیس ستاد نماز جمعه تهران:

دانشگاه تهران از ساعت ۵ و۳۰ دقيقه صبح روز عيد پذيراي نمازگزاران می باشد

رئیس ستاد نماز جمعه تهران اعلام کرد: درهای دانشگاه تهران ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح روز عید فطر به روی نمازگزاران باز و مراسم رسمی از ساعت ۷ صبح آغاز می شود.
حجت الاسلام شیرمردی افزود: این مراسم با تلاوت قرآن کریم آغاز می شود و سپس یکی از مداحان اهل بیت(ع) اشعاری با مضامین مرتبط با عید سعید فطر قرائت می کند.
وی مناجات خوانی و اجرای تواشیح را از دیگر برنامه های قبل از اقامه نماز عید برشمرد.
شیرمردی ، اقامه نماز عید به امامت مقام معظم رهبری و دو خطبه پس از آن را برنامه های پایانی مراسم اعلام کرد.
وی در ادامه به نمازگزاران توصیه کرد خودروی شخصی نیاورند زیرا استفاده از وسایل نقلیه شخصی به بروز ترافیک سنگین و تاخیر در حضور و بازگشت نمازگزاران منجر می شود.
شیرمردی گفت: اتوبوس های شرکت واحد از۷۰ میدان اصلی و حدود سه هزار مسجد در مناطق مختلف تهران ،‌ نمازگزاران را به محدوده دانشگاه تهران منتقل می کنند .
وی افزود: اتوبوس های خطوط بی آر تی نیز با ظرفیت انتقال حدود صد هزار نفر ظرفیت آماده انتقال سریع نمازگزاران تا مرکز برگزاری نماز و بالعکس است .
شیرمردی گفت: نمازگزاران همچنین می توانند از مترو استفاده کنند و از ایستگاه های ۷ تیر ، فردوسی یا انقلاب در دانشگاه تهران حضور یابند.
وی افزود: هزار دستگاه خودروی quotation mark ون quotation mark برای انتقال سریع مردم از خطوط مترو به محل برگزاری نماز اختصاص یافته است .
شیرمردی همچنین گفت: بر اساس بخشنامه دولت به دستگاه های اجرایی ، امسال امکانات نهادها و ادارات دولتی در مسیرهای منتهی به نماز جمعه در اختیار نمازگزاران قرار می گیرد.
وی افزود: بر این اساس ، نمازگزاران می توانند از محیط مدارس و ادارات دولتی برای توقف خودروها و از سرویس های بهداشتی آن استفاده کنند.
رئیس ستاد نماز جمعه تهران همچنین به نمازگزاران توصیه کردزیرانداز سبک و مهر و سجاده همراه داشته باشند و از آوردن وسایل حجیم به محل برگزاری نماز بپرهیزند.
کد مطلب: 3410
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *